Utile: De ce somniferele si anxioliticele dau dependenta; De cate ori se poate folosi uleiul pentru gatit; Internetul dezvolta atentia distributiva a copiilor; Ce sa mancati ca sa va hraniti

de Stefan Popovici HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2010, 1:38 Revista Presei | Utile

Utile
Foto: Colaj foto
De ce somniferele si anxioliticele dau dependenta. Medicamentele de tip valium sau xanax actioneaza asupra creierului la fel ca heroina. Benzodiazepinele sunt niste molecule foarte utile care ii ajuta pe insomniaci, ii linisteste pe anxiosi, dar din nefericire creeaza dependenta. O echipa de cercetatori din Geneva, al carui studiu este publicat in publicatia Nature, a reusit sa decripteze mecanismul care creeaza aceasta adictie, relateaza ziarul elvetian Le Temps, preluat de Agerpres. "Se stia de multa vreme ca unele persoane isi pierd controlul, dar nu se cunosteau bazele neuronale", subliniaza cercetatorul Christian Lüscher, de la Departamentul de neurostiinte fundamentale. Integral in Romania Libera.

De cate ori se poate folosi uleiul pentru gatit. Desi temperatura ideala pentru prajit este de 180 grade Celsius, uleiul pentru gatit, cel de floarea soarelui, rezista doar pana la 170 de grade. "Uleiul trebuie folosit o singura data la gatit, deoarece prin refolosire produsul incepe sa emane substante toxice cancerigene", spune biologul Livia Nena. Mai mult, proprietatile benefice ale uleiului sunt distruse de la prima folosire. Dr. Nena completeaza ca uleiurile vegetale ofera organismului beneficii, datorita continutului bogat in omega 3 si omega 6. Integral in Gandul.

Internetul dezvolta atentia distributiva a copiilor. Noile gadgeturi si internetul schimba comportamentul copiilor si chiar modul de gandire al acestora, sunt de parere cercetatori de la Colegiul Universitar din Londra. Specialistii completeaza ca internetul dezvolta creierul minorilor, marindu-le atentia distributiva. Mai mult, navigarea pe internet ajuta la crearea de noi conexiuni intre celule, insa micsoreaza capacitatea de concentrare si ii face mai vulnerabili la bolile mintale. Cercetarea s-a realizat pe un esantion de 100 de voluntari cu varste cuprinse intre 12 si 18 ani, generatie care a crescut folosind internetul. Oamenii de stiinta le-au cerut copiilor sa raspunda unor intrebari ce le-au fost adresate folosindu-se de internet. Cercetatorii, condusi de profesorul David Nicholas, au constatat ca tinerii participanti la studiu au petrecut mai putin timp pe internet cautand raspunsurile fata de alti voluntari, cu varste mai inaintate. Astfel, voluntarii nascuti dupa 1993 au apelat adesea la prieteni, in defavoarea altor surse mai credibile. Integral in Gandul.

Afinele – adjuvant pentru diabetici. Datorita continutului ridicat de vitamina A si C, aceste fructe previn sau ajuta la tratarea glaucomului sau a miopiei.  Fructele de padure sunt o sursa inepuizabila de antioxidanti, dar un grup de cercetatori suedezi de la Universitatea Lund sustin ca afinele sunt cele mai bogate in polifenoli, substante care ajuta la prevenirea bolilor intestinale. Cercetatorii spun ca efectul acestor fructe este chiar inzecit atunci cand sunt mancate cu iaurturi probiotice. Mai mult, datorita continutului ridicat de vitamina A si C, afinele pot preveni sau ajuta la tratarea anumitor boli de ochi, precum retinita pigmentoasa, glaucomul sau miopia. De asemenea, consumul de afine scade nivelul zaharului din sange. Integral in Gandul.

Ce sa mancati ca sa va hraniti. Pentru a asigura necesarul de nutrienti de care are nevoie organismul si pentru a nu avea carente grave, mancati alimente procesate cat mai putin termic, fara aditivi si cat mai variate. Organismul are nevoie constanta de nutrienti, adica de vitamine, proteine, carbohidrati. Toate aceste elemente se gasesc in alimente proaspete, putin procesate termic, nu in dulciuri si produse cu mult zahar. Riscul de malnutritie e destul de mare atunci cand mancam alimente doar pentru a umple stomacul. Dezechilibrul alimentar e cauzat de lipsa diversitatii alimentatiei, precum si de modul defectuos de preparare, scrie EvZ.

Ridichea neagra scade colesterolul. “Hreanul parizienilor”, asa cum este denumita ridichea neagra, creste imunitatea organismului si capacitatea acestuia de a lupta impotriva infectiilor. Radacinoasa face minuni si in lupta cu colesterolul marit. “Hreanul parizienilor” era considerat o leguma importanta in mesele copioase din perioada Renasterii ale Parisului. In plus, ridichea neagra concentreaza trei sferturi din cantitatea zilnica recomandata de vitamina C. Consumul acestei radacinoase creste imunitatea organismului, te apara impotriva infectiilor, avand un efect tonic, detoxifiant si mineralizant. Favorizeaza o circulatie corecta a sangelui, ducand la scaderea colesterolului si prevenind aparitia bolilor de inima. Integral in Libertatea.


Citeste mai multe despre   



  
3906 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Top 5 articole cele mai ...


Life
Ce putem vedea saptamana aceasta in Bucuresti
Interviuri si inregistrari cu Sergiu Celibidache, Marin Moraru si Iurie Darie pe Aleea Celebritatilor...
Eurovision 2012 Cum este cotata Romania la casele de pariuri
Casele de pariuri coteaza Suedia cu cele mai mari sanse de a castiga editia din acest an a Eurovisionului.
Bancul zilei: Saorma perfecta
Un tip la un fast food: - Buna ziua, vreau 4 saorme la pachet va rog. doua cu pui, doua cu vita. In cele cu pui vreau puiul pe o parte ars, pe o parte crud si pita arsa. La o saorma cu vita vreau carnea cruda in sange...
Clipul zilei: Nebunatice si sperioase
Dsitractie, aventura... dar si putina durere :)
citeste mai multe articole din LIFE
Ultimele articole din Revista Presei | Utile

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri