Grindeanu: Hotararea de Guvern a lui Ciolos privind achizitionarea corvetelor va fi abrogata si emisa una legala
"E cat se poate de simpla (abordarea - n.r.), cea legala. Vom abroga hotararea de Guvern data in decembrie, pentru ca nu a fost data in mod legal. Trebuia sa existe inainte un memorandm care sa fie aprobat in Parlament. Orice investitie in acest domeniu mai mare de 100 de milioane de euro trebuie aprobata de Parlament", a spus premierul, potrivit Antena 3.
El a afirmat ca, dupa abrogare, se va transmite un memorandum Parlamentului, apoi subiectul va fi reluat in Guvern.
Guvernul a aprobat, pe 29 noiembrie, Hotararea pentru achizitia a patru corvete multirol, care vor fi produse la Santierul Naval Damen Galati S.A. Valoarea estimata a programului, pe intreaga perioada de sapte ani, este de 1,6 miliarde Euro, inclusiv TVA, suma in care sunt cuprinse si achizitia munitiilor si suportul logistic initial, care include si instruirea echipajelor.
Conform unui comunicat al Guvernului, prin actul normativ adoptat, Cabinetul a aprobat circumstantele si procedura specifica aferenta programului strategic de inzestrare "Corveta multifunctionala" in vederea furnizarii de catre Damen Shipyards Group, prin Damen Schelde Naval Shipbuilding BV, a patru corvete din clasa SIGMA - proiect 10514, construite si dotate in Santierul Naval Damen Galati S.A., precum si a suportului logistic initial. "Valoarea estimata a programului, pe intreaga perioada de sapte ani, este de 1,6 miliarde Euro (cu TVA), suma in care sunt cuprinse si achizitia munitiilor si suportul logistic initial, care include si instruirea echipajelor".
In luna februarie, presedintele PSD, Liviu Dragnea, a afirmat ca Guvernul Grindeanu ar trebui sa anuleze Hotararea de Guvern prin care Cabinetul Ciolos a aprobat procedura de achizitie a patru corvete de la compania Damen intrucat achizitia nu a fost nu aprobata de catre Parlament.
"Hotararea de Guvern nu putea fi adoptata fara sa existe aprobarea Parlamentului. Ceea ce cred eu ca va face Guvernul si trebuie sa faca este sa abroge acea Hotarare de Guvern si sa reia procedura legala care inseamna eventual memorandum in Guvern, solicitarea de la Parlament pentru aprobare dupa care sa purceada la Hotararea de Guvern care sa aiba un rezultat sau altul", a declarat Liviu Dragnea, la Antena 3.
Fostul premier Dacian Ciolos si fostul ministru al Apararii Mihnea Motoc sustin ca Hotararea de Guvern privind achizitia unor nave militare tip corveta nu reprezinta un contract semnat sau aprobat, ci stabileste doar procedura care urma sa se desfasoare pentru achizitia acestor nave militare marine.
Ministrul Apararii, niciun cuvant despre achizitia corvetelor construite la Galati: "Principalele obiective in 2017: avioane multirol, transportoare blindate, radare, rachete antitanc si autoturisme de teren"
Ciolos, replica in scandalul corvetelor militare: Guvernul Grindeanu isi asuma renuntarea la constructia navelor militare in santierele navale din Galati si Constanta unde lucreaza peste 25.000 de romani

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Dar hai sa revenim la oile noastre: este foarte prompt in a arata ce greseala crunta a facut Ciolos, asa o greseala de probabil ne scotea din UE sau NATO, o greseala ce ne-ar fi facut de rusine in fata Europei si a SUA si a Rusiei, asa o greseala de ne-ar fi trimis scrisori deschise cu avertismente toti capii UE in care ne-ar fi avertizat de derapaj, atat de nasol ca s-ar fi iscat proteste. Poate da, poate nu. Tind sa cred ca nu.
In schimb, cand s-a emis OUG13 care era oricum neaprobata cand a fost publicata in MO, s-au intamplat toate cele enumerate mai sus. Acolo nu l-a deranjat nimic pana sa-si bage sotia coada sa-l aduca cu picioarele pe pamant.
E foarte interesanta abordarea. Imi aminteste de postacii rusnaci de pe HN. Daca cinea aduce argumente intr-un comentariu trolii zic ca nu e adevarat si cer dovezi. Dar ei nu aduc niciodata argumentele sau dovezile. Doar zic "nu e asa, arata-mi ca e ca tine, desteptule!".
Totul tine de context, daca e in favoarea ta, chiar si cea mai mica sau mare ilegalitate are scuza, dar daca a fost facuta de "inamic", trebuie ars pe rug. Bine, asta pana vine Inalta Mustata sa o dea la intors sa evite alte proteste, distantandu-se de decizie si spunand ca PSD nu sprijina astfel de idei.
Mda. Cum era cu Batman si Marmota?
In acest momen nu aveti nici macar zero credibilitate. Cred ca s-a dus undeva in intervalul negativ si tinde spre -oo (adica minus infinit, pentru fanii Nastase care cred ca am scris "minus oua" - mai tine minte cineva referinta asta? Inca o penibilitate marca PSD )
Dintr-o data dorește sa dea o lovitura de 1.6 mld. Euro transformându-se într-o companie hrănita din bugetul statului pe multi ani de acum înainte.
O firma cu cifra de afaceri de doar 122 mil. Euro/an trebuie sa aibă mare tupeu pentru a câștiga un contract de 1.6 miliarde.
Text luat de pe situl Damen:
Since the merger with Damen Shipyards in 1999 until end of 2016 Damen Shipyards Galati has built over 382 vessels. On average we build around 24 vessels a year. Our on-going product development is primarily driven by customer feedback and field experience.
Key Figures 2016 Damen Shipyards Galati
=================
Annual Turnover: 122.000.000 euros
Employees: 2.300
Annual deliveries 2016: 24
Tugs & workboats: 18
Offshore vessels: 6
Deliveries since 1999: 382
=================
Cargo vessels: 93
Tugs, workboats, barges & pontoons: 217
Offshore: 21
Others: 51
Sursa:
http://www.damen.com/en/companies/damen-shipyards-galati/key-figures
---------------------------------
Manipulare ordinara, sa-ti fie rusine, dumitrica, da-ti demisia de la postaci, si fiu-meu de 9 ani poate descoase minciunile tale.
La nivel mondial Damen zice ca poseda 9000 angajați și o cifra de afaceri de 2.1 mld. EUR/an (2015) iar filiala Galați la 2300 angajați deține cifra de afaceri de numai 122 mil. EUR/an (2016).
Adica Damen are cifra de afaceri anuala pe angajat:
1) 233.3 mii EUR pe total
2) 53 mii EUR la Galați unde lucrează 25% din salariații Damen Mondial.
Doar 5.8% din cifra totala de afaceri este data de șantierul din Galați în timp ce acolo muncesc un sfert din angajații firmei.
Ceva este în neregula rău de tot.
Cum poate tine Damen la Galați atâția oameni pentru o cifra de afaceri asa mica. Cel mai probabil o declara fraudulos redusa în Romania (doar 122 mil. EUR) pentru a eluda plata de taxe și impozite. La 25% salariați în Galați, cifra de afaceri a Damen trebuie sa fie de 536.6 mil. Euro, ca sa se atinga 233.3 mii/persoana, nu doar 122 mil.
Key Figures 2016 Damen Shipyards Galati
===============================
Annual Turnover: 122 million EUR
Employees: 2.300
Annual deliveries 2016: 24
http://www.damen.com/en/companies/damen-shipyards-galati/key-figures
Key Figures Damen Shipyards Group 2015
===============================
Turnover (2015) : 2.1 billion EUR
Damen Shipyards Group: 32 yards worldwide
The Netherlands: 14
International: 18
Employees: 9,000 worldwide
http://www.damen.com/en/about/key-figures
-------------------------------
Singurele eficiente pe Marea Neagra, pentru situația României, sunt navele foarte mici de 1-2 mil. Euro capabile sa care câteva torpile sau sau una doua rachete de croaziera. Daca o astfel de ambarcațiune este lovita, pierderea nu se ridica la prea mult.
Iar daca e sa ne aberam, mai bine sa lasam iarasi specialistii: TNR - Cum se pregateste Romania de razboi in Marea Neagra:
• Banana din Mamaia a fost reconfigurată ca să transporte două baterii de rachete şi un fochist;
• Soldaţii români primesc colac, aripioare, elefănţel cu apă şi cască de baie;
• O flotilă de hidrobiciclete de război efectuează deja manevre în portul Jupiter;
• Epava de la Costineşti e în stare de alertă;
• Amiralul Paţaichin a trecut în revistă trupele româneşti de canotcă;
• Suportul aerian va fi asigurat de avioanele Vlaicu I şi Vlaicu II, imediat ce va fi găsit un pilot capabil să descifreze instrucţiunile scrise cu rune scandinave;
• Emoţionant! Vânătorii de munte din Piatra Neamţ, autointitulaţi Brotăceii, au coborât cu camere de tractor plutitoare şi se apropie de Canalul Dunăre-Marea Neagră, să ajute Marina;
• Propunerea "dumitrica" e votata in Parlament: fiecare luntre de braconieri lipoveni primeste 2 torpile, una pentru crap si una pentru dat la schimb pe votca cu marinarii rusi. Torpilele au incacatura exploziva pe baza de mamaliga, in felul acesta sabotand efectiv marina rusa, iar lipovenii si-mai-beti prinzand cantitati enorme de crap pe care-l pot schimba cu armata romana .... tot pe votca !
Cu toate astea cifra sa de afaceri este derizorie, fata de cea mondiala. DNA-ul ar trebui sa se sesizeze referitor la hoția de 1.6 mld. dolari pentru 4 corvete. Cum poate câștiga o subsidiara asa mare (25%) cu o cifra de afaceri atât de redusa (5.8% [122 mil. EUR] din cea a Damen mondial) un contract asa bănos?!!
Amels
Damen Anchor and Chain Factory (AKF)
Damen Green Solutions
Damen Dredging Equipment
Damen Marine Components
Damen Marine Services
Damen Schelde Gears
Damen Schelde Marine Services
Damen Schelde Naval Shipbuilding
Damen Shiprepair Amsterdam
Damen Shiprepair Harlingen
Damen Shiprepair Rotterdam
Damen Shiprepair Vlissingen
Damen Shipyards Bergum
Damen Shipyards Den Helder
Damen Shipyards Gorinchem
Damen Shipyards Hardinxveld
Damen Trading
Damen Maaskant Shipyards Stellendam
Damen Shiprepair Oranjewerf
Damen Shiprepair Van Brink Rotterdam
POLAND
Damen Engineering Gdansk
Damen Marine Components Gdańsk
Damen Shipyards Gdynia
Damen Shipyards Kozle
UNITED KINGDOM
Brixham Marine Services
ROMANIA
Damen Shipyards Galati
Marine Engineering Galati
NORWAY
Damen Shipyards Stavanger
SWEDEN
Damen Oskarshamnsvarvet Sweden
FRANCE
Damen Shiprepair Brest
Damen Shiprepair Dunkerque
UKRAINE
Marine Design Engineering Mykolayiv
TURKEY
Damen Shipyards Antalya
SOUTH AFRICA
Damen Shipyards Cape Town
CUBA
Damex Shipbuilding & Engineering Cuba
BRAZIL
Wilson Sons
UNITED ARAB EMIRATES
Albwardy Damen
QATAR
Nakilat Damen Shipyards Qatar
UNITED STATES OF AMERICA
Damen Area Support North America
CHINA
Afai Southern Shipyard
Damen Marine Components Jiangyin
Damen Shipyards Changde
Damen Yichang Shipyard
Damen Trading Suzhou
VIETNAM
Damen Song Cam Shipyard
Song Cam Shipyard
Song Thu Corporation
Company 189
Ben Kien Shipyard
Ha Long Shipyard
SINGAPORE
Damen Schelde Marine Services Singapore
Damen Shipyards Singapore
INDONESIA
Dumas Tanjung Perak Shipyard
AUSTRALIA
Damen Services Brisbane
Hai sa cumparam din China ca aia dau spaga.
Retardati!!!
Sursa:
https://newwars.wordpress.com/warship-costs/
Asta este Sigma făcută chiar de Damen pt. Indonesia. La adresa de mai jos găsiți și dotarea cu armament.
Vezi:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sigma-class_corvette
Romania da pe o SIGMA 400 mil. Euro!
Cea mai scumpa nava Corveta este sub 310 mil. $
CORVETTES
https://newwars.wordpress.com/warship-costs/
Baynunah (UAE)-$137 million
Braunschweig K-130 (Germany)-$309 million
Falaj 2 (UAE)-$136 million
Khareef (Oman)-$262 million
Kedah (Malaysia)-$300 million
BAM Maritime Action Ship (Spain)-$116 million
MILGEM corvettes (Turkey)-$250 million
Sigma (Indonesian/Moroccan)-$222 million
Visby (Sweden)-$184 million
Romania a negociat pentru nave dotate si pe langa asta in pret intra si reparatii la alte nave deja din dotarea Romaniei.
pretul corvetelor cu armament,munitie si instructaj !
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21431766-costul-total-achizitiei-celor-patru-corvete-multirol-construite-santierul-damen-din-galati-1-6-miliarde-euro-dublu-fata-cat-fost-vehiculat-initial.htm
Totusi:
1. PSD nu a suflat o vorba despre pret cand guv. Ciolos a dat hotararea cu 400mil/buc. .
2. PSD nu sufla o vorba despre pret acum.
3. Tot ce pot spera este ca in noua hotarare una bucata corveta o sa fie cel mult 400mil.
Istoriceste vorbind (fregatele...) sunt sanse infime sa NU ma insel.
http://defense-studies.blogspot.nl/2016/11/negotiations-under-way-on-additional.html
Prima Sigma a fost livrata de Damen Indoneziei ca fitted-for-but-not-with weapon systems la 220 mil $, are doar un tun Leonardo (Oto Melara) 76/62.
Ca idee, hull este 30% din pretul unei fregate, restul sunt sistemele de navigatie, senzori, armament si munitie.
Doar munitia de rachete pentru prima SIGMA 10514 a Indoneziei a fost estimata la $75 mil: "Purchases worth 220 million US dollars it does not include major weapons, the missile. We still have to pay 75 million dollars to equip the missile for the vessel," said Poengky" (vezi sursa 12 a paginii Wikipedia).
Romania cumpara SIGMA 10514 complet echipata plus munitie, piese de schimb, training si logistica (nu stim inca tot defalcatul).
Asa ca lasa dezinformarea si fa comparatii doar cand ai date suficiente.
Pretul de achizitie este unul, costul total de program (achizitie, pregatirea personalului, mentenanta) este altul.
Poate pretul nu e cel mai bun, poate mai trebuie negociat. Realitatea o cunosc putini oameni. Negocierea in Parlament mi se pare, din experienta Romaniei, cea mai paguboasa. Parlamentarii Romaniei (ma refer la cei care asta fac de cand se stiu, nu la cei abia acum am ajuns parlamentari) cunosc un singur tip de negociere: "Mie/ noua cat ne iese?"
Ati uitat cumva Bechtel, negociat din start dezastruos, pentru care au renegociat apoi "cica un pret mai mic", dar despre care am aflat zilele trecute ca era in fapt un pret mai mare. Atat de buni negociatori sunt.
Acum PSD zice ca e Ok ideea doar ca trebuie refacuta OUG. Hai sa vedem de ce!
Sa vedem ce schimbari vor fi in in contract. Probabil ca miza numirii acestui no name la acest minister (Lese) este sa execute anumite operatiuni. Probabil ca acest proiect care a plecat de la el (cand era secretar de stat) a suferit modificari in sedinta de Guvern si nu e multumit.
De urmarit...
lasa ca rezolva dragnea, are know-how-ul necesar in contracte cu dedicatie
izbeliste.Cat despre Tradiceanu putem spune,pe baza
declaratiilos sale,ca este un adversar feroce al
Armatei si al oricarui progres in inzestrare.Asa are
ordin de la Kremlin.
De retinut ca aproape toate ehipamentele de lupta
sunt intrate in inzestrare in perioada 1968-1985.
Trebuie sa fi mare tradator sa te faci ca nu intelegi
aceasta realitate.
NU ati spus nimic despre asta in guvernarea Ciolos si omul PSD de la Ministerul Apararii a fost cel ce a negociat afacerea. Acum veniti si va treziti ca nu e legala....cine Dumnezeu sa va creada? De fapt nu vreti sa scapati contractul din mana fara sa vina si la voi o 'contributie'.
Mai jos, citat din declaratia comuna a lui Ciolos si Motoc
"În spațiul public au fost făcute mai multe afirmații fără temei cu privire la o decizie a guvernului condus de Dacian Cioloș de achiziționare a unor nave militare de tip ”corvetă” pentru dotarea forțelor militare navale române. În acest context, facem următoarele precizări:
Hotărârea de Guvern, la care se face referire in spațiul public, nu a fost și nici nu a intenționat să fie o decizie de achiziție publică privind cumpărarea unor nave militare marine. HG-ul respectiv nu reprezintă un contract semnat sau aprobat, ci stabilește doar procedura care urma să se desfășoare pentru achiziția acestor nave militare marine.
În conformitate cu prevederile legale existente, inițierea achiziției publice ar fi avut loc numai după aprobarea condițiilor de achiziție de către Parlamentul României.
Urmând intru totul procedura stabilită de lege, în mod transparent, Guvernul a informat Parlamentul României, căruia i-a solicitat aprobarea prin Lege a condițiilor de achiziție a navelor militare marine respective. În absența unui aviz din partea Parlamentului, Guvernul, la acea data, nu a luat nicio decizie în privința negocierilor, tocmai pentru că procedura legală a avizării de către Parlament nu era finalizată.