VIDEO Liviu Popa: Schimbari la Codul Rutier - amenzi mai mari, dar permisele vor fi ridicate mai greu

de Ionut Baias     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 august 2011, 0:00 Revista Presei | Radio TV


Seful Politiei Romane, Liviu Popa, a declarat, vineri seara, ca regimul rutier va suferi o serie de schimbari, respectiv amenzile pentru cetateni vor deveni mai usturatoare, insa se va elimina sistemul "inutil" cu puncte, iar permisele nu vor mai putea fi ridicate atat de usor. Liviu Popa a spus, la Realitatea TV, ca penalizarea cu puncte nu este un sistem eficient, pentru ca nu a produs niciun efect dorit, potrivit Mediafax.

El a spus ca vrea amenzi mult mai usturatoare pentru soferii ce comit nereguli la regimul vitezei, aratand ca "daca o persoana isi permite sa cumpere un bolid, poate sa-si ia si o amenda de 2.000 de euro".

Pe de alta parte, Popa a spus ca permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate sau ridicate atat de usor, aratand ca pentru depasirea liniei continue, de exemplu, nu trebuie sa fie necesara o astfel de masura.

Totodata, Popa a spus ca vrea sa introduca legea raspunderii obiective, dupa modelul Ungariei, care la un an dupa adoptarea actului normativ si-a redus numarul accidentelor la nivelul anului 1964. Aceasta lege prevede ca tot ce inseamna raspundere contraventionala sa cada pe proprietarul masinii cu care s-a comis neregula, indiferent de cine o conduce. De asemenea, procesul verbal prin care se constata amenda este executoriu, neputand fi contestat.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11444 vizualizari

  • +22 (36 voturi)    
    Linia continua (Sâmbătă, 20 august 2011, 0:15)

    nano2k [utilizator]

    Imi cer scuze, dar linia continua trebuie sa fie sfanta! Asa mor oamenii. E pacat sa nu se spune pe fata, clar: nu viteza, nu depasirile ilegale ucid, ci prostia celor care nu stiu sa isi adapteze viteza la context sau care depasesc pe linia continua.

    A nu fi prost inteles. In anumite zone chiar si 150km/h e o viteza perfect controlabila. Insa aceeasi viteza intr-o localitate e deja atentat la viata altora.

    In schimb cu linia continua... hm... as avea dubii... e extrem de riscant pentru ca daca mergi cu viteza ai sanse mari sa intri intr-un copac si sa crapi. Cand depasesti pe linie continua e 100% ca daca e sa se intample un accident, acolo sunt implicate si alte persoane nevinovate.
    • +17 (23 voturi)    
      ok (Sâmbătă, 20 august 2011, 1:55)

      emilia [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      comentariu pertinent ! da' lniia continua e facuta pt oameni civilizatzi ! nu pentru rromi sau girofare
    • +21 (23 voturi)    
      exact (Sâmbătă, 20 august 2011, 5:02)

      din europa [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Cele mai multe accidente cu victime se intimpla nu pe autostrada ci pe drumuri cu o banda pe sens din cauza depasirilor riscante.
      • -4 (10 voturi)    
        nu stiu ce sa zic.. (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:44)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui din europa

        as spune ca ai dreptate... dar nefiind autostrazi e ca si cum ai zice ca la noi in tara maglev'urile nu au intarziere.
        sincer as scoate chestia cu linia continua de tot. nu pentru ca nu ar fi logic sa fie asa, ci pentru ca in prea mutine locuri drumul nu e marcat.
        acum cateva zile m'a oprit un politist pentru ca aveam proiectoarele de ceata pornite. PE un drum fara nici cel mai mic marcaj..
        • +1 (1 vot)    
          proiectoarele ajuta (Duminică, 21 august 2011, 20:24)

          CristianG [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

          sa vezi mai bine pe ceata, si sa provoci discomfort celorlalti soferi cand nu este ceata.
          Bine ti-a facut milituanu'!
          • 0 (0 voturi)    
            de acord cu tine... (Vineri, 26 august 2011, 17:38)

            Vendetta [anonim] i-a raspuns lui CristianG

            proiectoarele de ceata pe vreme buna (si mai ales noaptea) sunt un adevarat stres pt ceilalti participanti la trafic... Eu de cand am masina (3 ani) nu am pornit proiectoarele decat de 3 - 4 ori (in conditii de ceata "serioasa")

            cu linia continua treaba este discutabila... depinde de cat de "inteligent" a fost trasata linia continua.... Cunosc cateva localitati din oltenia in care a fost trasata linie continua in conditiile in care drumul este drept, doar pentru ca militienii "sa te arda" cand depasesti carute... Da, in mod normal linia continua ar trebui sa fie sfanta, dar daca este trasata "fara cap" isi cam pierde din sanctitate...
    • +7 (9 voturi)    
      VINOVATII (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:38)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Vinovatii morali pentru dezastrul de pe sosele sunt in primul rand politistii. Toti smecherii trec prin stanga refugiului de tramvai si nici un politist nu-i amendeaza. Pai atunci nu sunt politisitii singurii vinoati pentru ca infractorii fac ce vor nepedesiti?

      Apoi sunt judecatorii astia de toata jena si CSM-ul lor iresponsabil pentru ca criminalii care beti, incalcand toate regulile de circulatie omoara oameni inocenti iar judecatorii corupti ii elibereaza fara o zi de inchisoare. In India, vinovatii sunt loviti cu bolovani si tare mi-e frica ca spre asta ne indeptram cu judecatori corupti si CSM ca protector al coruptiei.

      Apoi legea trebuie schimbata: ai produs un accident cu victime obiectul folosit, masina ramane la Politie pana cand s-a stabilit daca tu esti vinovat. Esti vinovat, masina confiscata si asa criminalii de pe sosele o sa conduca mai atent, pentru ca masina lor e mult mai importanta decat vietile nevinovate pe care le curma.
    • 0 (2 voturi)    
      asa, si? (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:26)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Crezi ca cei care depasesc pe linia continua sunt opriti de gandul ca ar putea sta un politist intre tufe si le-ar lua permisul?
    • +2 (4 voturi)    
      cealalta varianta (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:38)

      Niutab [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Depasirile periculoase si peste linia continua da ... reprezinta o mare cauza a accidentelor. daaar, in multe localitati linia continua e asezata dupa ochi lucru care poate permite abuzuri ale anumitor lucratori din politie.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu e chiar asa (Sâmbătă, 20 august 2011, 21:06)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Pt ca-n Ro se abuzeaza la greu de linia continua. De fapt, se pune in anumite zone special ca sa incalci legea si sa iti iei amenda. Ex: Dealul Negru, jud Valcea, sunt vreo 3 km de curbe cu linie continua, urmati de o panta de mai bine de 500m, linie dreapta, tot linie continua. Cand cobori, prinzi viteza, ai loc sa depasesti, dar jos sta Politia, te vede cum de pasesti si ti-ai luat-o. La fel, am vazut sate intregi care au marcaj cu linie continua. Daca prinzi o caruta/camion ce te faci?
      • +3 (3 voturi)    
        Exemple fara sens (Duminică, 21 august 2011, 8:25)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        Daca 1% din liniile continue nu sunt intelese de unii nu inseamna ca e normal sa le incalci.

        Voi intelegeti pericolul?
      • +5 (5 voturi)    
        Ai luat permisul in Pitesti? (Duminică, 21 august 2011, 9:48)

        gabi_o [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Mihai, carutele, biciclisti si utilajele agricole te poti depasi incalcand linia continua!
        Bafta!
        • 0 (0 voturi)    
          Camionul nu e utilaj agricol... (Duminică, 21 august 2011, 13:15)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui gabi_o

          Si nici o masina care se deplaseaza cu 30km/h. Si revenind, ce n-ai prins ca idee, era ca tot parcursul prin sate era o linie continua (vreo 3-4 sate unul dupa altul).
          • 0 (0 voturi)    
            Ei si ce? (Duminică, 21 august 2011, 20:35)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

            Ei si ce? Regulile pentru ce sunt? Fii sigur ca e mai bine asa decat fara. Daca ai o problema cu acea linie continua de ce nu depui o sesizare? Probabil vei primi un raspuns satisfacator, poate nu...

            Oricum, revin ca nu ai prins idee, din cauza linei aleia nu inseamna ca restul de 99% din linii sunt puse aiurea si ai face bine sa constientizezi ca fiecare calcare a unei linii continue poate periclita serios viata ta si al altora nevinovati.

            Ce te faci cand si din sensul celalalt apare tot un "smecher" care nu intelege ce inseamna linia continua.

            In plus, noua ne place sa comentam orice. Dar decretul dupa care ai luat carnetul de conducere ce spune? Daca e asa rea linia continua, strange semnaturi si hai sa schiombam in primul rand legea.
  • +12 (20 voturi)    
    da, dar cu o conditie (Sâmbătă, 20 august 2011, 0:32)

    Radu [anonim]

    Sunt de acord cu amenzile mai mari pentru viteza, dar cu o conditie: politistii sa nu mai stea cu radarele dupa curbe si in vai si sa te ia ca din oala. Regimul radarelor trebuie modificat astfel incat sa fie un mijloc de prevenire a accidentelor, si nu de venituri la stat. Cum se face asta? Ca in occident: se instaleaza radare in zone predispuse la accidente si se semnalizeaza corespunzator, si eventual se anunta si in presa cu o zi inainte. Radarul inainte de curba sau in camp nu are niciun rost si nu isi indeplineste functia de baza: sa previna accidentele.
    • +8 (14 voturi)    
      sunt de acord cu Radu (Sâmbătă, 20 august 2011, 2:05)

      *** [anonim] i-a raspuns lui Radu

      dar din pacate nu am vazut nici un radar pana acum care sa fie de asa natura pozitionat si anuntat astfel incat sa aiba rol preventiv.Tot ce stiu politistii este sa se ascunda in tufisuri si dupa curbe.Si pe cand modificarea si faptului ca politistii primesc norme de amenzi pe care tebuie sa le dea?
    • +14 (16 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 20 august 2011, 5:06)

      tnt [anonim] i-a raspuns lui Radu

      sunt total deacord. Problema in Romania nu sunt radarele ci modul in care sunt amplasate.De fapt politistii trebuie sa se debaraseze de mentalitatea talharilor din groapa lui Oatu ai caror urmasi sunt ( in 1945 comunisti au angajat cel mai cunoscut talhar din Bucuresti pe post de colonel in militie pt a destructura bandele de talhari - se pare ca mentalitatea acelui talhar a rezistat in politie din moment ce radarele sunt puse doar in "locuri intunecate ") In Austria intre Graz si Viena am prin un radar pe autostrada - Limita de viteza era de 100 km/h intr-o curba usoara in care daca ai fi mers cu viteza mai mare exista riscul sa derapezi mai ales pe timp de iarna. In zona era un radar mobil , dar si semnalizare corespunzatoare si cred ca nici unul din 1000 nu depasea viteza legala (cum nici eu nu am depasit-o). In Romania stau in camp la marginea localitatii unde nu mai sunt case si in care primariile au pus indicatorul de localitate la 500 de m in eventualitatea ca localitatea se va extinde. eu personal am luat o amenda intr-o astfel de localitate in Salaj cu monstruoasa viteza de 62 km/h in conditiile in care eram singura masina pe drum. Dar de e foame de bani la buget asa ca sa-i ardem pe fraieri
      • +1 (1 vot)    
        Costinesti, caz concret (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:07)

        marinel [anonim] i-a raspuns lui tnt

        De la "nationala" pina in sat maninci o piine pe ciugulite, dar tre' sa mergi cu 50 ca asa vrea muschiu lu' ala de si-a luat teren in zona si l-a facut intravilan. primarul adica.
      • +2 (2 voturi)    
        radare (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:27)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui tnt

        sunt de acord ca radarele mobile la noi sunt amplasate petru rezultate bune la sfarsitul zilei de munca. dar metoda nu a fost inventata la noi. ptr cei care cred ca numai la noi se practica ....surpriza. in Germania stau pe strazi cu limitare de 30km/ora, au radare mascate in pubele de gunoi puse in afara localitatilor pe drumurile locale unde e limita d 70kn/ora. asa ca nu mai spuneti ca la noi e altfel. ba chiar in ultima vreme vad ca la noi politia nu-si mai face treba si ar trebui sa reinceapa.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu-i foame la buget. (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:48)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui tnt

        E prostiea si infatuarea unor politisti ramasi militieni,care vor sa se laude cu activitatea lor.Chiar nu ai sesizat modul de comportare a unui astfel de politist ,comparativ cu altii(si sunt destui)care se ocupa de fluidizarea circulatiei si nu de crearea unor obstacole inedite.Si eu am patit figura cu radarul amplasat la iesirea din localitate,chiar pe indicatorul de iesire,62 km/h(penibil),puncte penalizare,amenda.Si apropo si o curba usoara spre dreapta si ei pe stanga,plus ca pe cateva sute de metri nu era nici-o locuinta.Sunt pe Dn6 in jud Teleorman cateva localitati de groaza ca semnalizare rutiera si limita de localitate.Doar este sef Dragnea!
    • +2 (2 voturi)    
      si eventual (Sâmbătă, 20 august 2011, 6:17)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      eventual sa iti trimita si un sms cand te apropii de un radar, sustin total ideea ta mai radule
      sa le zici si la altii: radarele sunt facute sa te prinda daca circuli cu viteza, indiferent de amplasament
    • +2 (6 voturi)    
      cum ??? (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:27)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Cum adica sa te ia ca din oala? Pai ce tu nu respecti limita de viteza? Daca n-o respecti cam asta meriti.

      Crezi ca politia are bani sa instaleze radare in toate locurile unde se poate conduce periculos?
      Pai ar trebui radare din o suta in suta de metri.

      Si de ce sa fie anuntate radarele, ca sa le poti fenta mai usor?
    • +2 (6 voturi)    
      Radar anuntat? (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:28)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Radu

      ...De ce va este frica de radar daca dumneavoastra respectati regulile de viteza? In acest caz cred ca ar fi de preferat sa spuneti NU , nu sunt de acord cu impunerea acestui regim de viteza - restrictia de viteza nu imi convine si doresc sa circul cu xx km/h mai mult!
    • +1 (1 vot)    
      Da! (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:23)

      sofer amator [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Aveti dreptate d-le Radu.Cam la atat se reduce activitatea rutieristilor.Nimic preventiv.De ce nu se urmareste si folosire luminilor ziua,si mai ales noaptea cand devine extrem de riscanta deplasarea din cauza celor ce-si folosesc faza lunga permanent,inclusiv proiectoarele.Cred ca d-l Popa circula cu antemergatori,ca daca ar conduce masina personala alta parere ar avea.Sunt de acord cu amenzi mai mari,dar sa nu fie doar pentru``pulime``.
  • +10 (16 voturi)    
    Raspundere obiectiva.... (Sâmbătă, 20 august 2011, 0:43)

    MLZ [anonim]

    Mi se pare gresit sa inlaturi un rau printr-un alt rau.

    Adica cum sa fieraspunzator cineva de o fapta pe care nu a comis-o si pe care nici nu avea cum sa o prevada!?!?


    Dupa logica asta, ar trebui ca proprietarii de studiouri de televiziune sa raspunda pentru ce debiteaza invitatii ... sau politistii sa raspunda pentru incendiile provocate de vreun nebun care a dat foc ajutandu-se de hartia proceselor verbale incheiate de cei de la Rutiera.

    ....parca nu mai suna asa bine propunerea, nu?! ....
    • +4 (8 voturi)    
      usurel, beemvistule (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:24)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui MLZ

      in Rrominica, 99,99% din abuzurile impotriva legii sunt comise de cetateni, nu de autoritati! ca atare, prefer acest sistem dur, care-mi asigura linistea pe sosele, decat drepturile tale care omoara si terorizeaza oameni nevinovati, permitandu-le jegurilor sa conteste si sa scape, recidivand mai apoi! hai pa.
      • 0 (4 voturi)    
        Re: Dan Horea (Sâmbătă, 20 august 2011, 21:00)

        MLZ [anonim] i-a raspuns lui DanHorea1307693823041

        N-ai prea nimerit-o.
        Merg 95% din timp cu bicicleta si foarte rar cu un Golf necajit de prin 94. :o))

        Faptul ca tu nu dai doi bani pe libertate insa pretuiesti nespus linistea, nu te face decat o copie a lu' Ion Iliescu.
        Daca tie iti place asta, iti doresc sa ai o viata EXACT asa cum ti-o doresti .... desi asta suna a blestem! :o))
      • 0 (0 voturi)    
        In Romania (Luni, 22 august 2011, 18:38)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui DanHorea1307693823041

        In Romania, la fel ca peste tot, 100% dintre abuzuri sunt comise de cetateni. Pentru ca angajatii autoritatilor sunt toti cetateni.

        Cat despre abuzurile facute de stat, prin birocratie excesiva, lipsa de respect fata de cetatean, tratarea contribuabilului ca pe o vita, eh, cred ca s-ar putea scrie milioane de pagini despre asta. Dar asa e, cetateanul simplu e vinovat pentru ca un stat impotent si corupt il are drept contribuabil.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 20 august 2011, 11:50)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui MLZ

      Sunt curios ce or sa faca cu masinile luate pe leasing, ca practic sunt proprietatea firmelor de leasing :)
      • 0 (0 voturi)    
        Re: cristi (Sâmbătă, 20 august 2011, 20:57)

        MLZ [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Da' daca un politist de la Rutiera va trece calea ferata in timp ce semibarierele sunt coborate (nu-i permite legea acest lucru nici daca are si sirena si girofarul!) .... si produce daune si victime!?!?

        Plateste Ministrul de Interne sau seful Brigazii ... sau cum!?!?

        Legea are vocatie universala, nu se aplica doar unde le convine unora .... nu?!?
  • +13 (19 voturi)    
    POPA-PROSTU' (Sâmbătă, 20 august 2011, 0:47)

    *** [anonim]

    Asemenea prostie ca "legea raspunderii obiective" nu am mai auzit de mult timp.Cum sa nu fie responsabil de comiterea unei infractiuni contravenientul ci proprietarul masinii?Cu alte cuvinte daca imprumut masina altcuiva pot comite orice infractiuni doresc si propritarul este responsabil?Mai rar un asemenea rationament...Eu zic sa copiem tot ce se face in alte tari fara sa gandim deloc.Hai sa nationalizam si fondurile private de pensii cum s-a facut in Ungaria!Si cum sa poata un politist sa dea titluri executorii???Dar de rea intentie sau prostie nu a auzit nimeni?De aceea am un deosebit respect pt politia romana.Este contrar legilor democratiei sa nu iti poti apara drepturile in instanta.Si acum o gluma pe care dl Popa nu cred ca o sa o inteleaga: dar daca masina este in leasing si proprietarul de drept este firma de leasing?
    • -2 (2 voturi)    
      @ Popa-Prostu (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:27)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ***

      Nu ca sunt de acord cu raspunderea obiectiva.
      Dar era vorba de raspundere contraventionala, nu penala. Asa ca nu mai faceti referire la infractiuni.
      Si nu inteleg incompatibilitatea dintre firma de leasing si raspunderea contraventionala?
      Sau poate aveti impresia ca o persoana juridica nu raspunde contranventional?

      Sau chiar penal, de altfel, dar cred ca discutia nu o intelegeti Dvs., iar nu domnul Popa.
      Deci hai sa lasam intepaturile si insultele si sa punem mana pe carte si apoi mai si scriem cat de prosti sunt altii.
      • +1 (1 vot)    
        Am inteles perfect discutia... (Sâmbătă, 20 august 2011, 15:12)

        *** [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Dar am precizat gresit in text "infractiune" fiind de fapt cu gandul la contraventie.Cat despre gluma cu firma de leasing nu ati inteles-o deloc - sau poate dumneavoastra sunteti domnul Popa dupa cum am si preconizat,
        In mod evident ca orice firma de leasing impune semnareea unui acord conform caruia utilizatorul este responsabil pt orice contraventie,Tocmai de aceea era o gluma.Iar carte am destula...
        • -1 (1 vot)    
          **** (Duminică, 21 august 2011, 9:11)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui ***

          Atunci inseamna ca aveti carente in alta parte, nu la ''carte''.
          Eu nu mi-as permite sa scriu despre o persoana ca e proasta doar fiindca propune modificarea unei legi organice si modificarile partial se regasesc intr-un contract.

          Respecte!
          PS: chiar credeti ca Popa asta (ori cine o fi el) sta pe net si raspunde pe Hotnews?
  • +7 (13 voturi)    
    Apropos domnule popa (Sâmbătă, 20 august 2011, 0:56)

    *** [anonim]

    titlu executoriu din ce stiu doar un judecator poate da.
    Dar eu propun sa-i imputernicim si pe gunoieri sa poata da amenzi cu titlu executorii.A nu se intelege aici ca am vrut sa ii jignesc pe gunoieri comparandu-i cu conducatorii politiei romane
    • +4 (10 voturi)    
      Vai mama! (Sâmbătă, 20 august 2011, 2:42)

      traian [anonim] i-a raspuns lui ***

      nu stiu de ce dar constat cu stupoare ca in prea multe domenii cei care se afla la varful multor institutii esentiale insista sa reinventeze apa calda sau sa considere ca un kg de fulgi este mai usor decat unul de plumb!
      In nordul si vestul Europei exista destule modele de cod rutier care aplicate pur si simplu ar face minuni!
      daca actualii politisti de la rutiera se dovedesc a fi prea sensibili in raport cu soferii care calca legea pot fi foarte bine inlocuiti cu cine trebuie!Nà-au murit chiar toti oamenii corecti din Ro,nu suntem cronic corupti sau tembeli,nimeni nu trebuie sa generalizeze!
      Cat despre chestia cu pedepsirea proprietarului este penibila!In tarile civilizate pe actele masinii apare numele celui care conduce efectiv autovehiculul!
      Bine,in Ro ar mai trebui rezolvata problema inmatricularilor pe sitem excesiv birocratizat!
      Daca inmatricularile ar fi sprijinite de dealerii auto si ar putea fi operate modificari online 80% dintre habarnistii care iau salarii aiurea prin serviciile de specialitate ale prefecturilor ar trebui sa se gandeasca serios sa produca ceva in viata!
    • +2 (2 voturi)    
      TITLU EXECUTORIU SI ALTE ALEA (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:12)

      LEC [anonim] i-a raspuns lui ***

      Cum sa transferi raspunderea faptei pe altcineva decat persoana aflata la volan?
      Pai, vor creste inmatricularile cu numere de
      BG, HKJ, NG,

      Cred ca masurile trebuie aplicate progresiv, pe persoana, in functie de istoricul ei.
      Sa-i pedepsim pe toti , la gramada , pentru
      a-i include si pe nebuni ...
  • +5 (11 voturi)    
    Apropos domnule popa (Sâmbătă, 20 august 2011, 0:56)

    *** [anonim]

    titlu executoriu din ce stiu doar un judecator poate da.
    Dar eu propun sa-i imputernicim si pe gunoieri sa poata da amenzi cu titlu executorii.A nu se intelege aici ca am vrut sa ii jignesc pe gunoieri comparandu-i cu conducatorii politiei romane
    • 0 (4 voturi)    
      Executoriu (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:00)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui ***

      ...de ce nu?Sunt de acord ca amenda sa nu mai poata fi contestata si dusa in tribunal de toti care cu voie sau fara voie fac contraventii. Cred ca e bine de stiut ca daca ai gresit - platesti. Poate asa vom avea mai putine greseli si mai mai putin accidentati pe sosele. Poate asa se vor gandi de doua ori toti inconstientii care au relatii prin trbunale.Nu oamenii cu mintea la ei trebuie sa se teama...
      • +1 (3 voturi)    
        nu zau ? (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:51)

        Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

        Asta inseamna ca politistii sunt detinatorii adevarului absolut si ca ce zic ei e litera de lege.
        Din pacate pentru tara asta sunt o clasa de oameni in randul carora se afla si foarte multi infractori poate chiar neasteptat de multi.
        Eu am un prieten care s-a trezit cu amenda, acasa, cum ca a depasit viteza legala in localitate
        A contestat-o si la proces politistii au trebui sa prezinte poza, care s-a dovedit a fi facuta in afara localitatii !!
      • 0 (0 voturi)    
        Mestere (Luni, 22 august 2011, 18:43)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui Cristian

        Multa minte va mai trebuie unora. Cum sa n-ai dreptul sa contesti o amenda? Pai asa, sa vezi ce se apuca domnii politieni sa dea amenzi care si cui ii convine. Dar, evident, doar celor ce n-au pile, altfel si-o iau urat peste bot.

        Lipsa unui control asupra celui ce urmareste aplicarea legii este o greseala enorma pe care doar un stat dictatorial o poate face. Iar controlul asupra masurilor luate de politie trebuie exercitat de justitie.
  • -2 (4 voturi)    
    Linie continua (Sâmbătă, 20 august 2011, 6:50)

    linie continua [anonim]

    La Depasirea pe linie continua trebuie sa se ridice carnetul. La viteza excesiva e ok asa cum e acum. Restul masurilor sunt imbecilitati.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspundere obiectiva (Sâmbătă, 20 august 2011, 6:52)

    aaaa [anonim]

    Se pare ca e lege pt baietii destepti...
    te duci intr-o tara bananiera (exclus Romania :) )
    te intelegi cu cineva de acolo sa isi treaca masina pe numele lui si apoi vii in Romania si diii tata ca nu e pe numele meu.
  • -1 (3 voturi)    
    Titlu executoriu (Sâmbătă, 20 august 2011, 7:15)

    tudor [anonim]

    Ar fi un real abuz ca procesul verbal de contraventie sa nu poata fi contestat, drept prevazut de O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
    Deja s-a interzis dreptul la recurs in cazul plangerilor contraventionale, prin legea nr. 202/2010. Acest lucru contravine prevederilor CEDO.
    Stim cu totii ca amenzile se dau pe banda rulanta ca politistii sa-si faca norma, tot asa cum ridica abuziv masinile care nu incurca traficul.
    In perioada 15 august -15 sept are loc in pietele din sectorul 6 o campanie de adunare 100.000 semnaturi pt un proiect legislativ contra firmelor de ridicari auto: http://b365.realitatea.net/news/campanie-anti-ridicarea-masinilor-in-sectorul-6/
  • +1 (1 vot)    
    deci... (Sâmbătă, 20 august 2011, 7:16)

    loupoulica [utilizator]

    Daca am masina in leasing si fac vreo prostie, amenda se duce la firma de leasing care e proprietar ?!? Super tare legea asta. Si mai bine pentru astia cu masini luate pe firme fictive din Bulgaria.
  • 0 (0 voturi)    
    Stiti care e problema? (Sâmbătă, 20 august 2011, 7:29)

    Andrei [anonim]

    Din pacate domnul Popa nici macar nu realizeaza ce prostii debiteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    bulgaria? (Sâmbătă, 20 august 2011, 7:31)

    manu [anonim]

    da cu masinile romanilor imatriculate in bulgaria?
    ca nici astea cu asigurarile nu au descoperit cum e faza sa recupereze si ei daune
  • 0 (2 voturi)    
    Aberatii, aberatii,aberatii... (Sâmbătă, 20 august 2011, 7:49)

    Eu [anonim]

    Cum adica, daca merg la un chef iar la plecare conduce nevasta-mea, fii-miu, ruda, prieten, etc si da peste cineva (Doamne fereste!) fac eu puscarie ca sunt proprietarul masinii; pe deasupra sunt si in stare de ebrietate, deci e agravant.
    Cred ca undeva e o greseala altfel e o aberatie. La cite aberatii sunt in Romania inca una ar intregi si mai mult nebunia de a trai in tara asta.
  • -2 (4 voturi)    
    Bolizi si Bolanzi (Sâmbătă, 20 august 2011, 7:53)

    Nelu Bolid [anonim]

    ...cine depaseste viteza regulamentara peste o anumita limita cu un Logan, se va considera ca are un bolid si va primii o amenda de cca 2000 de Euro, ca doar si-a permis bolid nebunul :))
    Ce gandire tipica de militian :)
  • +2 (2 voturi)    
    Pe cand politia va fi pentru oameni si nu impotriv (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:04)

    durnea [anonim]

    Atunci cand politia o sa fie asa cum trebuie sa ajute cetatenii nu sa stea cu radarele la 100 m spre iesirea din localitate unde nu este nici un pericol iar daca ai depasit viteza au o bucurie enorma sa amendeze.
    Circulam in tara si din cauza unui camion in fata care a luato la dreapta nu am vazut ca intru pe contra sens. Imediat a aparut politia cu... (ati ghicit ) amenda. Corect ar fi fost ,vazand ca nu sunt din localitate, sa ma conduca pe drumul corect .Asta este politia adevarata nu sa stea sa vaneze amenzi,si sa le puna cat mai mari.Nu exista satuc in tara asta unde sa nu fie una ,doua masini de politie care necesita costuri si trebuie sa-si justifice activitatea.
    Toate astea le spun fara patima numai din dorinta de a fi bine si la noi.
    cu stima la toti si sanatate si celor care ne vaneaza.
  • +3 (3 voturi)    
    Porcarie... (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:21)

    Soso [anonim]

    Ala care are bolid, sunt sigur ca nu va plati 2000 de euro amenda, ci 500 de euro spaga politistului....ala care are o masina normala, va fi obligat sa-si vanda casa sa plateasca amenda.... Chiar nu vedeti ca nu amenzile reprezinta solutia??? Zilnic vad zeci de masini care mai decare mai scumpe, care circula 100 % impotriva regulamentului, unii cu 2 clase si palarie, unii cu 3 clase..... Aia intotdeauna se vor descurca, nu vor plati nici un leu chior pe nici o amenda, vor continua sa omoare oameni pe treceri de pietoni fara sa pateasca nimic, si voi ziceti ca asta e masura buna? Ar trebui introdus in codul rutier si ridicarea permiselor pe viata fara dreptul de a mai conduce vreodata vreun vehicul, pt cei care omoara, distrug etc familii intregi pe sosele.... La asta nu v-ati gandit, nemernicilor???
  • +2 (2 voturi)    
    asa ! (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:35)

    anonim [anonim]

    Salut modificare privind cresterea amenzilor pentru viteza.
    Am vazut o gramda de comentarii care cereau aceasta modificare, cred ca acesti comentatori inca nu s-au trezit pentru ca altfel nu imi explic de ce atunci cand e vreun articol cu unul care merge cu 280 la ora sunt multi nemultumiti iar acum cand politia ia o masura in acest sens din nou nemultumiti.

    Pentru depasirea liniei continuea cred ca ar trebui in continuare pedepse severe. Si camere de supraveghere in curbele de pe valea prahovei, v-ati cruci cum se depaseste acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt lucruri mai urgente de facut (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:43)

    daniel [anonim]

    Cred ca acest domn Popa mar avea multe alte lucruri de imbunatatit in cadrul Politiei, mult mai urgente.
    A imbunatatit asa de mult siguranta cetateanului pe strada si chiar in propria casa?
    A imbunatatit perceptia cetateanului fata de politie?
    A imbunatatit modul in care sunt tratati cetatenii de politie?
    Nu zic ca nu trebuiesc si in acest segment imbunatatiri, dar sunt multe alte urgente.....
  • -1 (1 vot)    
    Dar drumurile... (Sâmbătă, 20 august 2011, 8:47)

    marius [anonim]

    Nu stiu cum se gasesc tot timpul solutii cu amenzi mari , dar problema de fond a faptului ca masinile in Ro s-au inmultit de 10 ori, plus ca nu mai e cota de 20 l pe luna, deci inmultirea e cu 100, iar km de autostrada sunt aproape aceiasi de acum 20 de ani nu exista pentru Politie. Cum a fost posibil ca saptamana trecuta sa fie 4 accidente in lant consecutive pe A2, deoarece dincolo cum apare un blocaj e anuntat cu zeci de km inainte, plus ca e transmis si ca date pe radio pentru masinile cu TMC, aparand pe GPS?.
    Tot vorbesc de acum 20 de ani cand drumurile erau mai bune si masinile mai putine, dar de ce nu compara si banii incasati de stat din taxele de drum si benzina, ca sa vedem astea de cate mii de ori au crescut si ce s-a facut cu ei(aici sunt banii nostrii).
    Pe langa ca risipesc sume imense, mai maresc si amenzile, uitand ca sunt in secolul 21 si trebuie sosele, nu amenzi. Le place sa ia taxe de inmatriculare, dar gropile sunt mai mari, nu mai mici. Soselele cu 2 benzi in care se fac depasiri din cauza coloanei de km din spatele tractorului, intersectiile la care intra unii fara sa dea prioritate, toate aceste probleme nu exista pe autostrada.
    Chiar ar trebui solicitate niste statistici ce sa arate: accidente mortale pe autostrada/nr masini pe autostrada aceeasi statistica pe drumurile normale, incasari de amenzi in 1989 fata de 2010, accidente in 2010 fata de 1989 si apoi sa tragem concluziile, dar aceste calcule desi sunt facute nu sunt publice deoarece ar arata adevarul: avem cele mai proaste drumuri si printre cele mai mari taxe din Europa.
  • -2 (2 voturi)    
    contestatie (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:00)

    mcv [anonim]

    Cun adica fara drept de contestatie? Este absolut anticonstitutional !!! Alo ! Desteptarea!
    Pentru depasirea vitezei cu(sa zicem) 50-60 km/h peste limita legala va propun confiscarea masinii de tot sau macar pentru vreo doi ani si se linistesc cu siguranta !
    Cel mai important este reintroducerea poligonului la examenul de permis ca sunt cate unii-unele, vai de mama lor, care parcheaza pe trei locuri odata sau pana fac o manevra poti sa tragi un pui de somn.
  • 0 (0 voturi)    
    Masini inchiriate (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:06)

    Florin [anonim]

    Si pt masinile inchiriate ramane in picioare raspunderea obiectiva? Raspunde firma??
  • +2 (2 voturi)    
    amenzi mari (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:18)

    gabi [anonim]

    de acord cu amenzile mari ptr soferii smecheri , cocalari de la noi. Aplicati modelul Austriei, Germaniei,Ungariei si sigur se vor reduce accidentele. Chiar daca depaseste linia continua ii dai o amende de 500-1000 euro si nu va mai depasi linia niciodata! trebuie evaluat in functie de risc amenzile. Dati amenzi mari pornind de la 200 euro cea mai mica si pana la 2000 euro cea mai mare si se va circula civilizat si in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Luni, 22 august 2011, 18:49)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui gabi

      De ce 200 de euro si nu 2 milioane de euro cea mai mica amenda? Iar politistul care te prinde sa-ti traga si o mama de bataie, preventiv.

      Ma, nu va ajunge ca-s amenzile suficient de mari de, raportat la venitul mediu, am impresia ca sunt cele mai mari de prin UE. Voi vreti sa se ajunga sa se munceasca toata viata pentru politie sau sa se tarasca lumea cu 30 la ora pe toate drumurile din Romania.
  • +3 (5 voturi)    
    situatii (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:19)

    rov [utilizator]

    O masina care merge cu 100-110 pe banda a doua e mai periculoasa si mai imprevizibila decat una care depaseste cu 140 Km/h. Nu am vazut nici o campanie care sa explice cum se face deplasarea in siguranta pe autostrada.
    Peste 50 % dintre auto au farurile dereglate sau becuri mai puternice. Politia e "oarba" la acest fenomen.
    Iar fraza finala...."procesul verbal este executoriu neputand fi contestat" hai sa fin seriosi nimeni nu poate fi depozitarul adevarului absolut cu atat mai putin niste politisti crescuti intr-o societate cel putin Perfectibila.

    De acord cu amenda in functie de gravitatea faptei in schimb.
    Iar pentru cei care isi scot masinile "de raliu" noaptea in oras as merge direct pe programul rabla !!
  • +4 (4 voturi)    
    raspuderea contraventionala - proprietarul masinii (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:22)

    rov [utilizator]

    deci se inventeaza o noua forma de razbunare a angajatilor pe firma ?
  • -1 (3 voturi)    
    eliot ness (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:37)

    ciuche [anonim]

    Sunt de acord cu toate masurile propuse.De altfel par chiar insuficiente fata de golania si agresivitatea din trafic.Cred ca din cele aprox.5 mil. permise ar trebui ridicate de urgenta cel putin 1 mil. si eliberate numai dupa verificari clare ale starii mentale si cunostintelor criminalilor respectivi.Soselele din tara s-au transformat in circuite de viteza pe care exceleaza bolizii beizadelelor si jafurile bulgarizate iar portbagajele gem de sabii,bate, si pistoale cu bile...unde mai pui ca-i intarita si caldura.
  • +2 (6 voturi)    
    ungaria (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:42)

    anonim [anonim]

    in ungaria nu ai curaj sa comiti nici o ilegalitate la ce amenzi au pe drumuri nationale viteza maxima ii 90 si in general toata lumea merge 80 amenda minima parca ii 200 euro si alt lucru foarte bun din ungaria distanta minima intre 2 camioane 150 metri si daca nu platesti pe loc amenda iti iau numerele de inmatriculare si descurcate la 200 euro amenda minima va garantez ca si in romania o sa conduca ingerasi pe drum cand te prind cu 150 la ora sa iti dea 2000 euro va zic ca se reduce numaru de schumacheri pe drum si nu te obliga nimeni sa depasesti limita de viteza boieria si prostia se platesc
    • -1 (3 voturi)    
      diferenta o fac drumurile si autostrazile (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:15)

      AlfredBernhardNobel1896 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      eu eunul nu pot fi deacord cu orice aberatie de lege . nu am am un bolid am o amarata de masina dar nu ini convine sa imi faci amenda 2000 de euro pe cate nu o pot contesta in conditiile in care unul care isi bate joc si e pericol public isi permite sa plateasca.

      NU am nevoie amenzi . pentru depasirea consecutiva a vitezei anuleaza permisul . dovedeste ca e pericol public ca de aceea te platesc ca politist , dovedeste ca ai incercat sa il instuesti ca nu e bine sa mearga tare si daca te tine si nu esti corupt anuleazai permisul de conducere.
  • +5 (7 voturi)    
    Nu viteza este cauza accidentelor (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:42)

    scrisulici [anonim]

    Asa este, asta cu raspunderea obiectiva este o foarte mare tampenie.

    Ma bucur sa vad ca multi soferi cred, ca si mine, ca nu viteza este cauza principala a accidentelor. In Germania se merge si cu 300 la ora pe autostrada si nu e nici o problema. Accidentele sunt cauzate de depasiri neregulamentare, neacordare de prioritate, comportament riscant in trafic (cand crosetezi masinile, cand dai flash-uri sau sicanezi lumea in trafic,), de neatentia la volan, si mai ales de soferii care si-au luat carnetul pe spaga!

    Sunt deacord cu cresterea amenzilor, argumentul "sa le tina mici sa le putem plati" fiind complet idiot. Caci amenzile trebuie sa fie tocmai atat de mari incat a doua oara sa nu te mai incumeti sa o comiti.

    Pe de alta parte, permisele nu ar trebui luate mai greu, ci dimpotriva, mai des si pe termene mai lungi, caci sunt multi soferi care fac o greseala, au permisul luat, il contesta, il iau inapoi dupa o luna si o iau de la capat cu greselile.

    Dragi politist, un studiu , asa empiric, printre soferi ati facut?
    • 0 (2 voturi)    
      Viteza sau depasirile ?! (Duminică, 21 august 2011, 15:28)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui scrisulici

      "In Germania se merge si cu 300 la ora pe autostrada si nu e nici o problema. Accidentele sunt cauzate de...comportament riscant in trafic (cand crosetezi masinile, cand dai flash-uri sau sicanezi lumea in trafic)."

      Pai daca eu merg cu 130 km/h pe autostrada si tu vrei sa mergi cu 300 km/h, cum faci ?! "Crosetezi", dai flashuri, te "lipesti" de cel din fata fortandu-l sa-ti faca loc...

      Deci, comportamentul riscant e dat de viteza...
  • +3 (5 voturi)    
    Garcea Dumnezeu (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:49)

    mihaela [anonim]

    Cum sa nu poti contesta amenda? Dar cine e politistul de la circulatie? Dumnezeu? Ministrul asta e dus pe campii.
  • +2 (4 voturi)    
    Dle Liviu Popa, (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:56)

    John M. [anonim]

    1. Va sugerez foarte serios sa va conectati intr-un fel sau altul la marea masa de conducatori auto, sa stati de vorba cu ei (sondaj, chestionare sau chiar o conferinta nationala) si dupa aceea sa treceti la modificarea codului rutier. ESTE SINGURA MARE CATEGORIE SOCIALA CARE INTR-O TARA DEMOCRATICA NU ESTE CONSULTATA IN NICIUN FEL, CI NUMAI BOMBARDATA CU REGULI PE CARE MAJORITATEA LE CONSIDERA NEDREPTE, INUTILE SAU DE-A DREPTUL ABSURDE.
    2. Daca o sa faceti ca pana acum, ( ca si cum ati schimba un meniu de resturant ), atunci faceti, cel putin, ce fac nemtii: NU MAI DATI REGULI CARE NU POT FI RESPECTATE !
    V-as da si un milion de exemple, dar haideti sa ramanem in planul pricipiilor.
  • +3 (5 voturi)    
    titlu executoriu (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:06)

    alex [anonim]

    Titlu executoriu trebuie sa fie doar de competenta unui judecator sau se transforma politisti in judecatorii atotputernici in tara noastra. Chiar nu sunt in stare sa se inspire politicieni nostri din legile oricarui stat civilizat din Europa?
    • +1 (1 vot)    
      trist este ca nici judecatorii, (Sâmbătă, 20 august 2011, 16:45)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui alex

      nu sunt departe de politisti, aceleasi metehne, aceiasi pregatire
  • +3 (3 voturi)    
    Genial (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:07)

    George [anonim]

    Genial! Deci o groaza de cetateni bulgari vor fi raspunzatori pentru contraventiile facute in Romania de cei care si-au inmatriculat masinile la sud de Dunare :))
  • +3 (3 voturi)    
    scopul scuza mijloacele (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:14)

    iancu jianu [anonim]

    Scopul esential este sa adune cit mai multi bani la buget, nu sa "scoata" de pe sosea soferii criminali. Dimpotriva, eu as fi introdus suspendari de permis de pina la 5 ani si in cazuri grave anularea permisului fara drept de a mai conduce vreodata un autovehicul.
    Dar asa, a gresit, i-au luat banu si ii da drumul sa mai omoare si pe pe altii mai incolo, ii ia din nou banii si tot asa.
  • +3 (3 voturi)    
    O aiureala (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:49)

    roberto [anonim]

    Sa inteleg ca cine are bani face si mai multe acum fara a-si pierde permisul ....

    Daca vreti victime mai putine pe sosele, ANULATI permisele celor care trec pe rosu, celor care sunt influente bahice la volan, bariera, minim 100/120 km/h viteaza in localitatile cu regim de 50/70 si inca cateva astfel de evenimente.

    Marea majoritate a celor care trec pe rosu nu o fac inconstient, ci foarte siguri de ceea ce fac si de aceea reprezinta un pericol imediat (banuiti ca stiti, dar o alta cutuma a soferilor romani nu este sa plece de pe loc de la culoarea verde si de la rosu 2-1 secunde pe semafoarele cu temporizator, asa ca ganditi-va ce se intampla cand unul forteaza semaforul verde-rosu cu 1-2 secunde, de regula cu viteza, si pe un alt sens/directie altul forteaza viitorul verde cu 1-2 secunde) dar si pe viitor, prin modul de abordare al legislatiei rutiere. Idem si cu celelalte cazuri.

    ANULATI (nici macar SUSPENDARI) permise si veti vedea apoi soferi mult mai disciplinati. Nu masinile cu motoare de 3L sunt de vina, ci intotdeauna soferii. Poti incalca reguli si cu Tico si cu C-Klasse.

    Chestia cu raspunderea colectiva este cel putin ciudata, si numai un militian o putea scoate. Ar fi bine sa afle ca mare parte din parcul auto din Romania este in regim leasing (ghci care este proprietarul). O astfel de masura ar inseamna modificarea tuturor contractelor de leasing si mii de procese pe civil, cand firmele de leasing vor dori sa isi recupereze banii de la utilizator (locator) - ala carea provocat accidentul.

    La fel de interesant este cazul persoanelor juridice, proprietar sau locator (asta e chiar cea mai tare), care incredinteaza ca masina de serviciu mijlocul auto pentru exercitarea atributiunilor de serviciu. De exemplu, banalul baiat de la pizza. Daca masina este in leasing, pizzeria raspunde cu firma de leasing, desi astia nu au legatura cu accidentul propriu zis. Firma de leasing da in judecata pizzeria, iar pizzeria da in judecata soferul.
  • +1 (1 vot)    
    interesant (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:54)

    danut lupascu [utilizator]

    in atentia acestui asa zis politist, daca am fi un stat unde ar oarecum disciplina sau institutile statului ar functiona, aceasta persoana dubioasa ca nu pot sa spun ca a invatat sa poata sa conduca aceasta institutie, nu studii ca studii are oricine la stat sau la privat, ar fi concediata, imi pun intrebarea daca acesta persona poate sa spuna asemenea prostii, ganditiva la subordonatii lui !
  • +2 (4 voturi)    
    Penalizarea vitezei e o prostie! (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:54)

    Cartman [anonim]

    Cum sa penalizezi vitezele monstruase de 62 kmh in sate? Ziua, amiaza mare cand nu e nimeni in sat pe strada? Pe autostrada la 150 - 160 kmh, daca e goala ce rau faci? De ce nu penalizeaza sever comportamentul agresiv la volan, incalcarile repetate ale codului rutier de catre indivizii care fac acest lucru si pe care ii vedem in trafic tot timpul, vorba aia.
    De ce nu pun camere video in toate intersesctiile importante cu amendarea imediata a celor prinsi. De ce punctele de monitorizare a traficului de pe DN1 de exemplu abia mai merg sunt la capacitate minima si sunt stricate, din cauza lipsei de fonduri? Cum e posibil asa ceva, cand numai din amenzile dintr-o zi, s-ar acoperii toate cheltuielile?
    Toate astea sunt vrajala si batut apa in piua. Stiti vorba aia:" si iin regimul comunist, constitutia prevedea drepturi democratice pentru toata lumea , insa nu se aplicau" Si acum e la fel. Lege exista, insa nu exista prevederile de punere in practica a legilor. Partea aia cu pedepsele....
  • +1 (3 voturi)    
    bv militianului roman (Sâmbătă, 20 august 2011, 11:03)

    je [anonim]

    e tare asta cu legea raspunderii obirctive.numai mintea unui militian putea debita asa ceva . vad ca sunt din ce in ce mai multe masini inmatriculate in bulgaria care circula la noi conduse de soferi romani binenteles.sa vezi atunci dezastru in trafic ce o sa faca baietii astia . , ca doar raspunderea faptelor o va avea proprietarul bulgar .o sa faca corespondenta continua politia romana cu cetatenii bulgari .si aia cu amenda care sa fie executorie , deci neatacabila in instanta ar da o mare putere politistului care si asa are impresia ca e dotat de mama natura cu 2 perechi de cohones. si oricum ala cu bani de care zice d-nu sef de politie , care daca da o caruta de bani pe masina are si bani de amenda , le deschide geamul politistilor le da o flegma in ochi si pleaca mai departe dand telefon protectorului care va face uitata infractiunea sau contraventia . mandru ca sunt roman
  • +2 (4 voturi)    
    POPA PROSTU' sau TALAMBU" (Sâmbătă, 20 august 2011, 11:07)

    florin [anonim]

    Cum linia continua nu este "o problema". Pai tovarese militian, de ce crezi ca mor atatia nevinovati? Pentru ca unii cu un singur neuron, ca si tine, nu tin cont de regulile elementare!
    By the way: cum va permiteti sa inmatriculati masini cu volanul pe dreapta, cand legea specifica clar ca in Romania, pe toate drumurile circulatia se desfasoara pe partea DREAPTA!
    Inca o intrebare: defineste cuvantul "BOLID". As vrea sa stiu ce masina conduci matale, dar tin sa te informez ca si LOGAN-ul poate merge lejer cu 150 -160 km/h!
    Treziti-va odata!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu (Sâmbătă, 20 august 2011, 11:17)

    niku56 [utilizator]

    Nu marirea amenzilor reduce accidentele.
    Asa cum recunoaste D. Popa, ca sist. cu puncte, nu a dat rezultate, sa prezinte si statistica ,dupa marirea perioica, a ,amezilor.
    Doar agentzilor le prieste marirea amendei, care duce rapid la marirea spagii.
    Sa se dea banii in MODERNIZAREA SI SEMNALIZAREA DRUMURILOR si mai usor cu modernizarea sist. de supraveghere si control, unde am ajuns in vest, dar ruland pe D.N.'uri si D.J.'uri antice, prafuite si depasite.
    Cum e posibil, ca intr'um loc, unde se produc accidente periodic ,sa nu se intervina la starea drumului pt prevenire in locul respectiv ? Doar crucile puse de urmasi, atentzioneaza, dar prea tarziu.
    Referitor la scoaterea suspendari pentru calcarea liniei continue, contrar ante..... ,sunt deacord.
    Nu ma refer la trecerea peste linile duble, pe dr cu 2 benzi pe sens, ci la nesfarsita linie continua pe axa drumurilor cu 1 banda pe sens { cam 70% din dr. marcate} si pe care intalnesti pe sectoare cu vizibilitte f.buna : carute, tractoare, etc. , unde 100 % vei gasi ajutorul de sef de post, care habar nu are de Codul rutier, da stie de la sefu, ca daca calca linia, c. auo, SPAGA e consistenta.
  • 0 (0 voturi)    
    Proprietarul (Sâmbătă, 20 august 2011, 11:28)

    Giubugea [utilizator]

    Deci ăia cu maşini înmatriculate în Bulgaria fac ce vor, proprietarul e un bulgar.
  • +1 (1 vot)    
    sa se ridice permisul mai usor, nu mai greu (Sâmbătă, 20 august 2011, 11:41)

    dan [anonim]

    degeaba mariti amenzile si ingreunati luarea permisului, cei cu mana larga isi vor face de cap si mai rau ("lasa ca imi permit amenda, ca doar nu sunt castigati prin munca, important e sa-mi fac mai departe de cap pe sosele"), si uite asa vor muri nevinovati in continuare pe soselele patriei
    eu propun suspendare permis pe 3-6-12 luni sau chiar pe viata, in functie de gravitatea faptei, fara posibilitate de reducere, si in anumite conditii si confiscarea masinii
    alllloooooooo, se aude la mINISTER??????
  • +2 (2 voturi)    
    studiu de caz (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:01)

    cata_garcea [anonim]

    nu sunt 100% de acord cu POpa....dar la faza cu linia continua hai sa facem un mic studiu de caz,nu-i asa ca avem capul ala sa si gandim si numai sa poarte cascheta?Eu nu mi-am luat nici o amenda 5 ani in care am mers cam 50.000km 90% in RO....am intors pe o strada absolut banala in Buc sambata seara cand era pustiu e adevarat ca pe linie continua (desi aveam motiv intemeiat roata era umflata max. 10% si vroiam sa ajung la o vulcanizare) am intors si bineinteles ca din boscheti a iesit Garcea si m-a amendat cu 9 pct amenda.Stiu ca nu am procedat corect dar ce potential pericol eram eu in paralel cu unul care trece linia continua pe un drum national unde ssunt viteze mult mai mari ?Trebuie facuta o diferentiere intre cazuri care se muleaza pe aceeasi contraventie pentru ca asemanator cu cazul expus se poate asemui si ala care ia amenda pentru 105 kmh pe DN cu altul care are 170kmh in aceeasi zona, cine e mai periculos?Si istoricul nu artrebui sa conteze?Daca nu ai amenzi decat pentru chestii marunte sau intervale f mari in care ai fost corect nu ar trebui sa fii tratat altfel decat unul care isi ia 7 amenzi pe an si multe din cauze potential grave cum ar fi viteze de peste 150 kmh?De ce daca mergi cu peste 200kmh nu se suspenda permisul pentru 5 ani de exemplu?Plus o amenda pe care sa o tii minte cum a zis si nea Popa asta de 2000 euro?
  • +2 (2 voturi)    
    vise umede (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:09)

    un [anonim]

    Chestia cu titlul executoriu este un vis umed a conducatorilor polititie romane, ca si prevederea cu pedepsirea proprietarului masinii si nu a conducatorului...

    De ce nu specifica exact in ce tara exista asemenea legi, ca sa o ocolesc de acum incolo...
  • +3 (3 voturi)    
    radar dupa curba (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:11)

    azzazelo [anonim]

    Cu radarul dupa curba, e o chestie de facut. Daca ai loc , in afara carosabilului, in curba....iti pui propria masina cu farurile indreptate inspre masinile care vin in bataia radarului... si le semnalizezi radarul...eu asa am facut si au innebunit de furie...nu exista lege ca sa te opreasca sa faci asta....90 de minute nu au dat nicio amenda...daca ii pui si pe youtube faza e si mai tare....n-am mai avut timp de ei....:)))))
  • +3 (5 voturi)    
    organul face legi (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:15)

    Alf [anonim]

    Nea Caisa asta, face legi organice? Cum adica, imi interzice dreptul la aparare, drept constitutional? Adica un putzoi semidoct de poolitian scrie ce vrea tartacuta lui intr-un proces verbal si sanctiunea ramane batuta in cuie, fara a mi se permite sa o contest?Cretin complet! Au stat degeaba ani de zile pe banii mei si un salariu frumusel, au favorizat prin inactivitatea lor dezastrul actual in modul in care se circula in Romania si acum vor sa-si scoata parleala?
    In ceeace priveste taierea liniei continue, sport national la marlanul roman, nicio amenda nu este prea mare, fata de stress-ul si pericolul pe care- reprezinta in trafic.
  • +1 (1 vot)    
    Bine si nu prea (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:17)

    dan [anonim]

    Daca se aproba legea raspunderii obiective, toti romii vor avea de castigat, pentru ca ei conduc masini cu nr de franta/anglia/spania/italia, adica alti proprietari. Si nu vor fi ei, cei sanctionati, asa ca isi vor permite orice ilegalitate
  • +1 (1 vot)    
    La cum se conduce (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:34)

    alex [anonim]

    ar trebui sa se ridice 30% din permise. Asa, daca ai bani, conduci cum vrei.
    Dl Popa, vreti doar la buget sau sa reduceti din cei 3000 de morti pe soselele romanesti? Suntem in rind cu tarile populate cu babuini.

    Daca stai si numai o luna fara carnet, altfel te comporti la volan.
  • +1 (1 vot)    
    da si nu (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:43)

    badtroll [utilizator]

    cu eliminarea sistemului de puncte sunt de acord,restul este o aberatie a unei minti bolnave
  • 0 (0 voturi)    
    asta e asa (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:50)

    chris [anonim]

    ca sa le fie si mai usor cocalarilor... vorba aia...platesc si plec... acum chiar no sa le mai fie frica de nimic
    Singurul lucru care functiona era suspendarea permisului si dat din nou examen...
  • 0 (0 voturi)    
    Protejeaza politistii corupti. (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:54)

    mircea [anonim]

    Noile reglementari nu spun nimic de situatia celor care au obtinut permise de conducere fara sa stie carte si care provoaca cele mai multe accidente(adica permise obtinute ilegal).E ciudat si acum,cum de nu se pot anula aceste permise,dar se pare ca excrocheria trebuie continuata cu puteri marite pentru militieni.Cred ca d-l Popa nu mai corespunde noilor vremuri si trebuie sa plece din politie.
  • +2 (2 voturi)    
    Planul vertical (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:07)

    Vizitiul [utilizator]

    Rugam si schimbari la regula aia cu planul vertical!
  • 0 (0 voturi)    
    Liviu Popa DEMISIA (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:35)

    AlfredBernhardNobel1896 [utilizator]

    Propun demiterea sefului Politiei Romane Liviu Popa pentu propunerea unor schimbari in codul rutier neconstitutionale . Propunerile sunt ilogice si ingradesc dreptul de aparare al unui cetatean in instanta. Va reamintesc ca aceasta tara se numeste Romania si nu are nici o legatura cu Ungaria si valorile ei.
  • +2 (2 voturi)    
    De ce? (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:49)

    ada [anonim]

    De ce nu sunt politisti in trafic?
    De ce nu sunt politisti in marile intersectii ale capitalei?
    Se circula fara sa se tina seama de culoarea semaforului.
    Se fac depasiri unde vrei si unde nu vrei.
    Esta o lipsa generala de disciplina in trafic.
    CARE ESTE ROLUL POLITISTILOR IN ACEASTA TARA???
    DE CE TREBUIE SA MURIM UCISI IN TRAFIC????
  • +1 (1 vot)    
    D-le Popa gresiti profund (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:50)

    ElGrecu [anonim]

    Sistemul pe puncte nu a dat rezultate pentru ca este prost gandit si se recupereaza punctele fara restrictii importante. Aplicati sistemul de puncet din Franta si veti vedea ca da rezultate. Oricum atat timp cat politia se ascunde dupa deget si nu-si face datoria impunand respectarea legii 100% haosul din traficul din Romania va continua, indiferent de amendamentele la actualul cod rutier.
  • +1 (1 vot)    
    efect clar (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:55)

    nouvelobs [anonim]

    ce propune militian: coruptie mai multa!

    formula este evidenta si convenabila se pare tuturor:
    polistist prost platit, amenzi mari => spaga.

    sistemul pe puncte informatizat "ca la carte" este cel mai eficient. sefii politiei gasesc zeci de mii de euro de la buget pentru masini "sofisticate" , dar nu au bani pentru "software" si "control device-"uri la purtator ...
    in plus gestiunea "punctelor" era prost aplicata in romania. punctele se recupereaza rapid, carnetul la fel. recuperarea punctelor in alte tari se face si dupa o perioada de N=>3 fara incidente in circulatie..daca mai ai carnetul.
  • -2 (4 voturi)    
    Eu as propune asa: (Sâmbătă, 20 august 2011, 14:24)

    Mihai [anonim]

    1. Depasirea in localitate a vitezei cu peste 50 de km/h sa se pedepseasca cu 1 luna inchisoare, amenda si punctele sunt doar pentru speriat fraierii sau cei cinstiti in trafic.
    2. Depasirea pe linie continua sa se pedepseasca cu 3 luni suspendare a permisului dar doar atunci cand este marcata vizibil pe sosea, nu ca exista o urma de acu 5 ani de cand a trecut ultimul spagar care avea contracte cu statul si a aruncat niste vopsea pe asfalt, tot aici si depasirea in linie curba, taierea sau neincadrarea in banda de mers.
    3. As introduce semnalizarea prezentei radarelor dar acestea sa fie majoritar mobile. Nu ma intereseaza ca stau in boscheti sau dupa curba mai ales in localitate doar si astea fac parte tot din localitatea respectiva.
    4 As sanctiona cu o amenda de la 1000 lei pentru agresivitate in trafic, flashuri, claxoane aiurea dar as amenda in aceeasi masura si pe cei care incurca traficul, gen mers cu 30-40 km/h in localitate si pe banda a doua a drumului obligand pe ceilalti sa te depaseasca prin dreapta.
    Dar toate acestea sa fie probate cu imagini sau radar, nu aproximari ale politistilor din ochi.
    Amenzile prima data sa fie platite si dupa aia contestate iar in cazul pierderii procesului sa fie platit de catre politie atat amenda cat si cheltuielile de judecata.
    In cazul suspendarii permisului sa fie executata pe loc, asa avem destule abuzuri ale tot felul de lepre care dupa ce ca fac accidente sau li se suspenda permisul contesta in justitie iar ei isi vad mai departe de metehnele de neam prost iar pana se judeca procesul sau cu pile se uita dosarul printr-un dosar trec 3-4 ani intr-un caz fericit.
    Eu am permisul de conducere de aproximativ 6 ani, am parcurs in jur de 300.000km si nu am luat decat 2 amenzi de viteza meritate, asa ca cei care cred ca politistul are plan de amenzi fiti siguri ca sunt prea multi care se incadreaza in acel plan inacat ar trebui suplimentat, foarte rar am intalnit amenzi date aiurea.
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca afirmatiile tale (Duminică, 21 august 2011, 17:33)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      compromit ideea de democratie !
      deci daca dintr-o neatentie ai 51 km/h si va trebui sa faci puscarie, m-ar interesa opiniile tala vis-a-vis de viol....
  • +2 (2 voturi)    
    Completare (Sâmbătă, 20 august 2011, 14:35)

    Mihai [anonim]

    Saptamana trecuta am trecut intr-o sambata prin Piatra Neamt iar la intrarea dinspre Bacau a iesit un jegos cu un BMW negru seria 3 last hand dintr-un drum lateral de langa o benzinarie, s-a aruncat in trafic ca un cretin desi aproape sa provoace accident. Dar asta nu a fost tot, a inceput el sa faca tot felul de scheem prin trafic, de la banala de acum lipsa a semnalizarii in traficul mioritic, nu se asigura la schimbarea benzilor, a depasit la un moment dat pe linia dubla continua desi traficul era aglomerat la o distanta foarte mica de masina care circula din sens opus la o distanta de maxim 30 m incat acea masina a trebuit sa se opreasca de tot iar femeia aceea de abia a reusit sa-si revina din soc, chiar inca o mai vedeam in oglinda cu masina oprita in trafic iar alti boi ca si cel cu BMW o claxonau ca incurca traficul. Acest tip de jegos ar trebui sa stea la inchisoare o luna de zile si sa achite nota de plata pentru mancarea si paza folosita pentru el. Faza cea mai tare e ca in spate la 500m - 1km era radarul care era ocupat sa il amendeze pe unul pentru depasirea vitezei.
    • 0 (0 voturi)    
      Spagari (Luni, 22 august 2011, 11:44)

      AlfredBernhardNobel1896 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      logic aveau treaba la o spaga mica .
  • 0 (0 voturi)    
    cea MAI IMPORTANTA SCHIMBARE (Sâmbătă, 20 august 2011, 15:18)

    CEA mai IMPORTANTA SCHIMBARE [anonim]

    ar fi sa NU MAI DEA CARNETE AIUREA!!! Si sa-,i bage la inchisoare pe toti cei care dau sau au dat!!
  • +1 (1 vot)    
    AA (Sâmbătă, 20 august 2011, 16:08)

    Andrei [anonim]

    Bai DOBITOCI de militieni, normal ca nu a avut nici un efect pt ca politistii o f reak aiurea in loc sa-si faca treaba! Acolo umblati, controlati-i pe aia care trebuie sa dea amenzi nu sa ia spaga!
  • +2 (2 voturi)    
    Or fi poliţiştii miliţieni... (Sâmbătă, 20 august 2011, 20:50)

    Pietonul [anonim]

    Dar nici cu postatorii nu mi-e ruşine.Râde Brucan în mormânt când vede câtă dreptate a avut. Singura măsură inteligentă pentru reglementarea circulaţiei la noi, este trimiterea la testare.Ai luat, circuli.Nu ai luat vii peste 3 luni.Nici a doua oară nu ai luat, vii peste 6 luni. Nici a treia oară nu ai luat, vii peste 3 ani.Orice retard care a luat permisul pe şpagă va merge perfect.Că nu ştie unde va fi programat.La fel analfabeţii, rămân fără permis.Eşti cetăţean român şi vii din străinătate cu permis luat la căpşuni, ţi se dă dovadă să circuli 30 de zile.Vrei permis, dai testare.Este singura şi unica soluţie pentru a civiliza orice cocalar sau şmecher, care nu poate fi decât idiot, şi el preferă să dea 5.000 de euro numai să nu rămână fără permis. este logic la mintea cocoşului. Am propus această soluţie organilor(sic) şi mi-au spus că se va discuta. Bănuiesc că s-a discutat şi au realizat că cei cărora le-au dat permis pe şpagă vor veni să ceară banii înapoi, că nu vor mai lua testarea pe bune acei idioţi, în veacul vecilor.Şi vorba aia, suntem în criză lumea nu are bani, iar cu această ocazie golim şoselele de retarzi.Mă rog această măsură este şi anticapitalistă, care are o vorbă : "daţi permise la tot poporul să ne vindem noi maşinile ca să facem profit".Aşa că HAI LA TESTARE ! Primii să fie miliţienii în frunte cu comisarii de la rutieră. Te bagi nea Popa?!?
    • 0 (0 voturi)    
      Reevaluarea conostintelor (Luni, 22 august 2011, 11:47)

      AlfredBernhardNobel1896 [utilizator] i-a raspuns lui Pietonul

      Da sunt deacord . la 10 ani . si politistii primii. si apropos aveti idee cati din politisti au masinile asigurate ?
  • 0 (0 voturi)    
    schimbarea legislatiei (Sâmbătă, 20 august 2011, 21:43)

    Participant la trafic [anonim]

    Acest individ spune ziiua ceea ce viseaza noaptea. Ar trebui sa isi dea demisia daca are un pic de bun simt sau sa fie scos de urechi din acel birou. Asta face experimente pe pielea noastra, cine se crede ? A dat o mare lovitura de imagine Politiei Romane si celor ce l-au numit in functie . Domnilor vrem sa fim si noi cei ce va platim consultati nu sa va vedem num ai la vot. .Mama voastra...Mai va voteaza P-lea, oamenii s-au mai desteptat. Mai luati si salarii platite de noi astia prosti ,dar multi ..., nu uitati ! Dl Militian merge in Jeep cu girofar pesemne, dar si atunci ii poate iesi in fata un TIR trecand linia continua.
  • +1 (1 vot)    
    mari dubii (Sâmbătă, 20 august 2011, 21:43)

    Bibu [anonim]

    Ar fi bine ca domnul Liviu Popa sa invete mai intai sa vorbeasca corect romaneste iar abia apoi sa ajunga sa conduca o institutie a statului. Ma refer la urmatorul paragraf: "daca o persoana isi permite sa cumpere un bolid, poate sa-si ia si o amenda de 2.000 de euro". Cum poate cineva sa-si ia o amenda? Din cate stiu eu politistul amendeaza pe cineva care a infaptuit o contraventie.
  • 0 (0 voturi)    
    mah! (Duminică, 21 august 2011, 12:02)

    tzucumbaru´ [anonim]

    mai popica, minte ingusta si pitica.
    una la mana:

    in romania, nu se achita amenzile in euro, nici in rol si nici in ron, ci in LEI,
    LEUL fiind ce, mai popicule ?
    cuantumul minim al unei amenzi, dublul salariului minim / economie,
    cuantumul maxim al unei amenzi, echivalentul a 24 salarii minime/economie

    doi la mana:
    pentru accidente rutiere grave, din care rezulta mari pagube materiale, victime umane,sau pentru deplasarea pe un drum public depasind viteza limita superioara legala, cu peste 50Km, cat si conducerea unui autovehicul pe un drum public, in satre de ebrietate sau sub influenta subst. psihotrope,
    anularea dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice din romania. (in congo, sau oriunde altundeva, il pot re-obtine si uza de dreptul de a conduce autovehicule, numai acolo !)

    trei la mana:
    pentru a impune respectarea legii, puterea exemplului este primordiala, nu poti s-o faci decat in acel moment in care tu , ca politist rutier, sa tu institutie a statului, iti este subminata menirea pentru ca ai in cadrul tau un personal iresponsabil,slab pregatit profesional, coruptibil.
    avand in vedere acest aspect, as institui un moratoriu de 1 an pentru tot personalul angajat in cadrul politiei rutiere, timp in care, toti acei politisti ce au eliberat permise de conducere auto contra spaga, sa-si notifice pe acei mituitori in vederea unei reexaminari, pentru obtinerea permisului de conducere auto.
    pe timpul acestui moratoriu, toti politistii din cadrul politiei rutiere, vor fi exonerati de orice raspundere penala sau civila.

    oameni buni, retrageti de pe infrastructura rutiera a romaniei pe acei conducatori auto ce au obtinut prmise de conducere fraudulos, acestia nu sunt altceva decat simplii criminali posesori de acte in regula si sub acoperire.(cazul arges, nu este singular, aceste aspecte s-au impamantenit la nivel national inca din perioada proaspetei infiintari de scoli particulare de instruire a viitorilor cond.auto)
  • 0 (0 voturi)    
    addendum mah! (Duminică, 21 august 2011, 12:04)

    tzucumbaru´ [anonim]

    ...

    daca acei politisti, isi amintesc numai in proportie de 50% pe cei ce le-au oferit permise de conducere fraudulos si-i notifica pentru a fi reexaminati, am convingerea ca numarul accidentelor pe arterele rutiere din romania se va reduce intr-o proportie echivalenta procentului mai sus enuntat.

    pentru fiecare politist, ce intocmeste o lista cu 10-50 nominalizati as oferi un 50%din salariu net realizat pe ultima luna pentru o perioada de 5 luni calendaristice recompensa, pentru liste cu 50-100 nominalizati, recompensa 100% pe o perioada de 10 luni calendaristice.
    • 0 (0 voturi)    
      Si spaga si recompensa ?! (Duminică, 21 august 2011, 15:41)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui tzucumbaru´

      Adica intai le iau spaga analfabetilor cu permis, apoi primesc recompense ca-i "dau in gat"?!

      Mai, dl. specialist in tzucumbere, nu cumva esti angajat la Politia Rutiera ...?

      Sa nu uitam ca, pana de curand, pentru orice suspendare a permisului se dadea examen pentru a-l primi inapoi la expirarea suspendarii. De vreo 2-3 ani, examenul a ramas doar pentru cei care au facut si un accident. Cine a scos examinarea asta ? Parlamentul, la ultima modificarea a Codului Rutier ...
  • +1 (1 vot)    
    scoala (Duminică, 21 august 2011, 19:39)

    profesorul [anonim]

    Societatea romaneasca actuala duce lipsa majora de educatie oamenii s au abrutizat , traim cu prostia unora care ca daca au un A6 sau Mercedes scapa cu viata ,,,fals MOR si mai omoara si pe altii .Educatia rutiera in scoala incepind cu clasa a 5 a cu mersul pe bicicleta al copiilor , accentuata in clasele 7,8 si liceu cand toti vor scutere si apoi automobile asta e directia de urmat poti sa pui amenzile lui papuc un BOU needucat tot BOU ramine nu l vor educa amenzile.

    Propunerile sunt prostesti ,Romania trebuie sa aiba legislatie rutiera armonizata cu CE , asha ca domnilor politishti pute ti abera degeaba .
  • 0 (0 voturi)    
    daca ba baga si pe mine careva in seama (Joi, 25 august 2011, 23:30)

    je [anonim]

    as vrea sa-i propun ministrului de interne inclusiv sefului i.g.p.r-ului ca sa dispara "disconfortul "conducatorului auto si al politistului in ceea ce priveste suma pe care trebuie sa o de si sa o ia cei doi, as dori ca sa dezbata public, daca noi contribuabili am fi de acord ca politisti ca aiba 10% parte din coantumul amenzilor...daca s-ar mari amenzile ar creste si incasarile politistilor si ar fi mai silitori, nu cred ca ar fi multi cei care si-ar permite sa de 5mil.vechi unui politist, si nici el nu ar mai lua...zic si eu poate o vedea cineva si va citi ca am zis si poate va tine cont ...ce ziceti?
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Duminică, 28 august 2011, 10:34)

    costy [anonim]

    dar ce spunetii de militienii care sunt duri cu oamenii cinstiti si carpe in fata celor cu relatii?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by