Service-urile nu vor mai putea impune clientilor sa utilizeze o anumita marca de piese. Singura conditie va fi ca subansamblul respectiv sa fie certificat de o autoritate nationala de control a calitatii.

Parlamentul European a avizat in decembrie normative care prevad eliminarea drepturilor de proprietate intelectuala asupra pieselor de schimb pentru automobile, pe intreg cuprinsul UE. Desi efectele se vor face simtite abia peste cinci ani, liberalizarea pietei de componente auto implica schimbari majore in intreaga industrie.

Ca urmare, pe pietele din statele UE, vor putea fi acoperite de garantie atat produsele originale, cat si cele certificate de autoritatile de reglementare din statele respective ca fiind „identice cu cele originale“. Service-urile vor fi obligate sa repare un autovehicul cu componentele alese de beneficiar, atat in perioada de garantie, cat si in post-garantie.

Masura ar deschide piata pentru mai multi jucatori, diversitatea ofertei asigurand clientului posibilitatea de a alege intre produse similare cu preturi diferite. De asemenea, beneficii ar putea avea si firmele de asigurari si leasing, impunand atelierelor sa utilizeze componente mai ieftine pentru repararea vehiculelor.

Integral in Capital