Procesul decizional de cumparare (de Andrei Rosca)
Cele 5 etape sunt:
1. Aparitia unei nevoi nesatisfacute- Consumatorul observa (sau este deranjat de) o diferenta destul de mare intre modul in care ii este satisfacuta o nevoie in acel moment si modul in care i-ar placea sa fie satisfacuta.
2. Cautarea de informatii si identificarea alternativelor-Consumatorul observa (sau este deranjat de) o diferenta destul de mare intre modul in care ii este satisfacuta o nevoie in acel moment si modul in care i-ar placea sa fie satisfacuta.
3. Evaluarea mentala a alternativelor-Se identifica criteriile si se hotaraste cat de important este fiecare dintre ele
4. Rezultatul evaluarii (decizia)-Dupa ce au fost evaluate alternativee exista 4 variante: decizia de a cumpara produsul, decizia de a nu cumpara produsul, decizia de a amana cumpararea produsului si decizia de a inlocui produsul initial cu un altul.
5. Evaluarea post-cumparare-O etapa pe care multi marketeri o ignora, se refera la cum se simte consumatorul odata ce a achizitionat produsul.
citeste mai mult si dezbate pe blogul lui Andrei Rosca

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?