Vorbeam pe la inceput de februarie despre cum sa pornesti o campanie pe Google Adwords si despre cat de importanta este fiecare etapa in succesul campaniei. Un fapt peste care am trecut poate un pic prea usor, dar care are o importanta definitorie in performanta fiecarui cuvant din campania noastra este quality score-ul cuvintelor cheie. Acest scor de calitate este practic esenta functionarii Google Adwords si a intregului mecanism de afisere „mai sus sau mai jos” a anunturilor text si a sistemului de stabilire al preturilor minime si medii ale clickurilor.

Algoritmul exact prin care se calculeaza acest scor nu a fost niciodata dazvaluit integral sau in clar de catre Google. Pe baza scorului de calitate se stabileste pretul minim al unui cuvant cheie precum si cel efectiv pe care clientul de adwords il va plati la un moment dat in cadrul unei campanii.

In ultimele 12-18 luni, prin intermediul blogului adWords, dar si prin trimiteri din interfata adWords, Google a inceput sa publice din ce in ce mai des informatii despre factorii care contribuie la cresterea scorului de calitate, chiar si bune practici pentru implementarea acestor factori.

Ca sa trec insa de la vorbaria generala despre quality score la ceva mult mai specific, Google a anuntat de curand ca va introduce, incepand cu mijlocul lunii iunie, inca un element in evaluarea scorului de calitate al cuvintelor cheie dintr-o campanie. Este vorba de timpul mediu de incarcare al paginii de destinatie a campaniei, pentru cuvantul cheie respectiv.

Integral in Webservator.ro.