Cu aproximativ o luna inainte de inceperea perioadei de soldare (1 august-31 octombrie), magazinele din marile centre comerciale au inceput deja sa organizeze promotii cu reduceri de pana la 70% la colectiile de primavara-vara. In unele cazuri, discounturile sunt calculate ca procent din pretul initial, iar in altele consumatorii beneficiaza de preturi mai mici daca achizitioneaza mai multe produse.

De asemenea, unii retaileri au anumite produse pe care le comercializeaza la „preturi bune”, adica sunt in general mai ieftine decat oferta din magazinul respectiv. Moda reducerilor, in afara perioadei de soldare, este o practica noua in comertul autohton, fiind determinata si de politicile marilor lanturi internationale care si-au impus metodele si in randul comerciantilor autohtoni. Extrem de importante sunt si strategiile de marketing ale retailerilor internationali, care au inceput sa isi aplice practicile si in Romania.

„Incepand de anul acesta vom avea promotii mult mai agresive, pentru ca asa se intampla si in Spania. Suntem in a doua faza de reduceri de preturi, iar procesul va continua”, ne-a declarat un reprezentant al magazinului Zara, unde acum reducerile promotionale sunt de 50%.

Integral in Cotidianul