NASA dezumfla promisiunile spatiale ale lui Mircea Geoana In incercarea de a atrage cat mai multe din voturile romanilor, Mircea Geoana a facut promisiuni care au depasit stratosfera Pamantului. In urma cu doua saptamani, candidatul PSD la postul de premier a anuntat, plin de importanta, ca a avut discutii cu oficiali ai NASA in vederea trimiterii unui astronaut roman in spatiu. "Romania libera" a vrut sa vada cat de adevarata este aceasta afirmatie si a cerut lamuriri prestigioasei agentii aerospatiale americane. Din nefericire pentru liderul PSD, NASA s-a dovedit a fi mult mai transparanta decat majoritatea institutiilor romanesti. Purtatorul de cuvant, Michael Curiel, ne-a trimis un e-mail in care ne-a precizat ca intre NASA si Mircea Geoana nu a existat niciun fel de discutie referitoare la un proiect spatial comun. In aceasta situatie, declaratia liderului PSD poate concura cu succes la sectiunea "cea mai gogonata promisiune electorala".

Basescu: Una dintre pasiunile, sporturile nationale este sa iti jignesti tara si sa o denigrezi la TV Presedintele Traian Basescu a lansat, luni, la Damasc, in cadrul intalnirii cu reprezentantii diasporei, un atac dur la adresa "copiilor de 26-30 de ani si a oamenilor in toata firea" a caror "pasiune si sport national este jignirea si denigrarea tarii la TV si in presa", relateaza Mediafax. "Am observat ca una dintre pasiunile, sporturile nationale in momentul de fata, pe televiziuni, in presa, este sa iti jignesti tara si o denigreaza cu o placere aproape inexplicabila pentru oameni nascuti in Romania", a spus Basescu. El a mentionat ca, probabil, cei care pot sa iubeasca cu adevarat, in zilele acestea, sunt "cei pe care viata i-a facut ca mult timp sau intotdeauna sa traiasca departe de tara". Seful statului a continuat pe acelasi ton: "Sunt copii de 26-30 de ani sau oameni in toata firea care vorbesc cu dispret de tara lor la televiziunile romanesti. Poate daca cei care se afla aici ar transmite o farmana din ceea ce ati transmis dumneavoastra, ar fi bine, dar va asigur ca vor incerca sa se ocupe daca nu cumva s-a impiedicat cineva de un prag. Acestea sunt marile probleme ale societatii romanesti", afirma Adevarul.

Guvernul PNL, ultimul tun: 80.000 ron gardul de biserica, 200.000 ron o mansarda Cu o luna inainte de campania electorala, guvernul Tariceanu a impartit 350 de milioane de euro, mai ales catre primarii PNL si PSD din colegiile uninominale. Amenajarea santurilor din comuna Savadisla din Cluj va costa 200.000 de lei, in vreme ce, in municipiul Targu-Mures, mansardarea unei gradinite va costa peste 210.000 de euro. Si gardul scolii din orasul Cehu Silvaniei din Salaj va fi foarte scump - aproape 70.000 de euro, adica 250.000 de lei. Si primaria din comuna Samsud din judetul Salaj va aloca 50.000 de lei (peste 13.000 de euro) pentru o necesara fantana arteziana, scrie Cotidianul.

Basescu il cauta pe Omar Hayssam in Siria Aflat in vizita oficiala in Republica Araba Siriana, seful statului roman si omologul sau sirian au discutat, ieri, la Damasc, si despre cazul lui Omar Hayssam. Conform unor surse din delegatie, Traian Basescu ar fi fost cel care ar fi deschis discutia, dorind asigurari de la Bashar al-Assad ca teroristul va fi gasit de autoritatile siriene si extradat in Romania. Este vorba despre omul de afaceri cu dubla cetatenie - romana si siriana -, condamnat la inchisoare de justitia din Romania pentru acte de terorism. Romano-sirianul, care a fugit dupa pronuntarea acestei sentinte din tara si a ajuns, conform mai multor surse, chiar in Siria, a fost gasit responsabil de instantele de judecata din Romania pentru punerea la cale a rapirii, in martie 2005, a celor trei ziaristi romani, scrie Cotidianul.

Imigrantii nu mai cred in „visul american“ Criza financiara din SUA a inceput deja sa spulbere „visul american“ la care aspira multi dintre imigrantii sositi pe „Taramul Fagaduintei“, relateaza EvZ. Dintr-un grup de 60 de oameni imbracati saracacios, care asteapta zilnic, in Brooklyn, sa fie luati la munci care le-ar putea aduce 60-100 de dolari pe zi, doar patru au sanse de reusita. „Este teribil. Practic nu mai gasim de lucru. Intr-o saptamana nu ajung sa lucrez decat o zi sau doua“, spune Miguel Gonzalez, 48 de ani, care si-a lasat in Mexicul natal sotia si patru copii.

Stavarache, „gaura“ de 4 milioane de lei Curtea de Conturi il acuza pe primarul Romeo Stavarache ca a prejudiciat bugetul local dupa ce a acordat sporuri ilegale angajatilor. Expertii bacauani ai Curtii de Conturi au cerut Tribunalului Bacau sechestru asigurator pe bunurile fostilor si actualilor functionari de la varful municipalitatii, pentru ca ar fi creat un prejudiciu de patru milioane de lei bugetului local. Cei acuzati din mandatul trecut sunt primarul Romeo Stavarache (PNL), secretarul primariei, Ovidiu Popovici, si directorul economic, Leonard Padureanu, aflati inca in aceleasi functii, si fostul viceprimar Nicolae Onica (PNL), plecat din cadrul institutiei, afirma EvZ.

Ministerul Apararii ar putea fi executat silit... cu deshumarea Ceausestilor La 30 iunie 2008, la Curtea de Apel se pronunta o sentinta definitiva, prin care Ministerul Apararii era obligat sa faca dovada locului in care au fost inhumati sotii Ceausescu in cimitirul Ghencea Militar. Decizia punea capat unui lung demers procedural dus de urmasii lui Nicolae Ceausescu, prin care acestia cereau probe din care sa rezulte, cu certitudine, unde au fost inmormantati cei doi, dar a deschis o problema pe care Ministerul Apararii, la mai bine de trei luni de la sentinta, se afla in situatia de a nu o putea rezolva, desi este amenintat cu executarea silita, care poate merge pana la deshumare. In contextul acestui litigiu inca nesolutionat este interesant de mentionat faptul ca cele doua locuri in care pana la proba contra sunt inhumati Nicolae si Elena Ceausescu apartin de drept Administratiei Cimitirelor. Mai mult, cele doua morminte nici nu figureaza ca fiind ocupate, consecinta a faptului ca cele doua parcele nu au un statut juridic clar definit. Acest aspect este unul din detaliile discutiilor dintre urmasii lui Ceausescu – Valentin si Mircea Opran, si Ministerul Apararii, afirma Gardianul.

„Ambasadori de judet“ taie frunza la Bruxelles „Ambasador judetean la Bruxelles” este denumirea neoficiala a unor posturi pe care Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania (UNCJR) le-a inventat acum trei ani si de care, oficial, in prezent habar n-are. Dar treaba merge in continuare. Pe aceste posturi, din 2005 incoace, niste functionari sunt trimisi din capitala judetului in capitala Europei, se cazeaza de 800 de euro pe luna, mananca de 1.050 de euro-diurna, se confrunta cu „cheltuieli neprevazute” de 925 si dau pe transport 450. Ce fac ei acolo, difera in functie de specificul local. Unele judete si-au pus „ambasadori” pilele, altele - oameni care sa invete cum functioneaza masinaria UE, scrie Gandul.

Citeste in Revista Presei si:

Sa-ti tragi palme uninominal (de Adrian Ursu)

Strambe (de Tia Serbanescu)